Gå til innhold

barberer du småhårene på overleppa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du sprø? hehe... Nei, ikke finn på å barbere! Jeg bruker ferdige voks-strips. Fåes kjøpt i nærbutikken, H&M, Cubus osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor fort vokser det ut igjen med voks da? ser for meg at det vokser fort ut hvis man barbere,og at det blir stubber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Da ville det jo bare kommet stivt tilbake. Vil ikke gå rundt med raspeleppe. Alle har småhår eller dun da på overleppen, jeg er blond se de synes ikke, brunetter kan få kjøpt spesiell bleking til de hårene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her ei venninde som begynte og barbere,og hun må gjøre det annenhver dag.. ikke barber,bruk heller voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokser eller napper de :) Napper kanskje 1 gang i uka eller noe. Jeg har mørke hår da så de blir fort synlige. Vokse gjør jeg 1-2 ganger i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske mørk, både hud og hår(er norsk altså). har litt dun på overleppa, men synes det er ganske mørkt. så vurderer og ta det bort. jeg går nok da for voks. men man får ikke en hvit stripe der etterpå? hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser, har ikke "bart" men føler meg vel når det er litt mindre hår der. Vokser også litt på haka i samme slengen. Noen hår er litt lengre enn andre.

Før jeg vokset barberte jeg. Første døgnet etter barbering fikk man litt motstand, så da føltes det som skjeggstubber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker varmvoks foresten, sånn på krukke og bruker tøystykker for å dra av hårene istede for papir. Syns det blir bedre da :)

 

12:05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør nok det ja...

 

Det er en vane... Tar det som en del av sminkingen bare. (tar jo 1/2 sekund...)

 

Jeg har valgt å gjøre det sånn fordi jeg ikke vil ha NOE hår der til enhver tid. Jeg har nok hår der til at det vil synes godt når det vokser seg langt nok til å vokses. Hårene er lyse heldigvis, men de synes likevel nok til at jeg føler sterkt ubehag og da er det lettere å bare høvle kjapt annenhver morgen.

 

Jeg husker en gang da jeg hadde misset litt og ett hår sto igjen. Dette håret nappet jeg ut og akkurat dette håret kom ut igjen mørkere enn de andre... Så at hår ikke blir mørkere av napping er bare tull! (jeg har flere eksempler men kun ett som jeg husker SÅ godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vokses det :o) Gikk på hudpleierlinje, og der måtte vi jo lære og vokse. Det var første gangen jeg vokset overleppa. Ikke det at man trengte det, men måtte lære litt. Det var så deilig! Føler seg så ren og pen :) Så det gjør jeg enda..

 

En ting vi lærte på hudpleierlinjen var at det faktisk ikke vokser ut og blir styggere og mørkere. Dette er bare en myte.

Grunnen til at folk tror dette er fordi når det først har fjernet håret, er de vant med at det er vekk, og da kan det se ut (for øyet) at det er mørkere når det da vokser ut igjen.. ...

Her nappes det og vokses..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...