Gå til innhold

Nå ble jeg bare kvalm og redd :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen, siden jeg har hatt sår hals... de mistenkte kyssesyken...

Men nå, jeg søkte etter kyssesyken på nett.. kom fram til klara-klok siden, der en gutt lurer på om han har HIV!!! akkurat pga like symptomer som meg :(

Jeg søkte derfor på fler hiv-symptomer.... det kunne ligne på kyssesyken!!!

!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag storm i ett vannglass ;)

Foreslår,at hvis d er redd. Snakk med lege igjen,ta en test. Å så får d det ut av verden,så slipper du å bekymre deg mer . Klem

Skrevet

Da er spm. har du hatt ubeskyttet sex med noen uten å vite om de er uten noe smitte (for noe som helst) eller har du "utvekslet" blod med noen eller noe? I såfall kan det vel være en fordel å få sjekket seg først som sist, istedenfor å vente på resultater og da måtte ta den testen.

Skrevet

Jeg får svar på prøvene om jeg har kyssesyken om en uke...

Hadde ubeskyttet sex på mandag...

Jeg er så dum som leser og leser, og tilslutt finner alvorlige ting :(

Skrevet

Hehe jeg må le litt.du blir jo ikke syk tvert om du blir smittet med aids..hvis det er en trøst ?

Skrevet

Du må lengre tilbake enn til mandag om du er blitt smittet av hiv.

Skrevet

Får ta med at han jeg hadde ubeskyttet sex ikke har noe smitte.. men kan han ha det uten at de slår ut på prøver om sykdommer?

Om det viser seg at jeg har det, så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre.. orker ikke gå rundt å tenke på at jeg har hiv..

Skrevet

Bedre å ringe legen på mandag og rådføre deg der, enn å gå å gnage på dette hele uka.. Men kyssesyken sprer seg jo som ild i tørt gress om dagen, så det kan være han du hadde sex med smittet deg med det.. Eller noen andre har gjort det. Prøv å få tankene over på noe annet for helga, blir bare sprø av å gruble for mye på dette.

Sender over all rolig energi jeg kan gi, og satser på at du bare har kyssesyken som plager deg..

Er det HIV må du få tak i han du hadde sex med, det kan hende han ikke vet han er smittebærer, vet han det, så anmelder du han.

Skrevet

Du har nok kyssesyken.. ro deg ned HI, det tar lengre enn en uke å få symptomer på HIV. Mannen min fikk det via en på jobben for noen år siden, begge kom i skade på jobb, mannen fikk han andre sitt blod i eget sår da han hjalp han.. Hvertfall, det gikk vel nermere 3 månder før han fikk symptomer. Og arb.kolegan viste ikke at han bar smitten en gang.

Skrevet

2-4 uker etter eksponert smitte KAN man få milde symptomer som ligner på mild forkjølelse. Men det kan også gå 10 år. De færreste finner ut av det før det er gått laaaang tid, og aldri som direkte følge av ubeskyttet sex så raskt etter.

Skrevet

For det første: slutt å søke opp sykdommer på internett. Slikt gjør deg bare sprø. Søker du opp "hjerneslag, kreft eller hjerteinfarkt" så kan du banne på at du har et eller annet symptom! Så slutt med det tullet der ;)

For det andre; inkubasjonstiden på hiv kan være på opptil 10!!!! år, så du blir ikke syk på ei uke!

Men en god ting fikk du ut av dette; Neste gang du vurderer å ha ubeskyttet sex, husk følelsen du har i dag. Kanskje du husker kondom neste gang?? :)

Skrevet

ja, legen sa det muligens var kyssesyken med engang jeg hadde tatt blodprøven og halsprøve..

Og hvordan er en slik hiv-test? Er det ikke blodprøve?

Takk for det!

Noen som vet hvor langt tilbake jeg må da? til å ha vært smittet??

Skrevet

Tror det tar så lenge som minst 3 mnd fra smitte til du evt skulle merket noen symptomer på HIV. Dessuten er det ikke alle som merker det så tidlig engang, som regel blir det tilfeldig oppdaget.

Men jeg ville tatt en test senere likevel og sluttet med ubeskyttet sex. Neste gang du er i en situasjon der du vurderer å la en fyr du ikke kjenner penetrere deg uten kondom, husk redselen du har hatt nå.

Ikke lurt å søke på symptomer på nett, jeg er sikker på at vi alle har kreft, skarlagensfeber, tuberkolose og diverse andre sjeldne sykdommer om vi googler "symptomene" våre.

Skrevet

Har en lei tendens til å søke opp sykdommer... og det er jo alltid dette som skjer, jeg trur jeg har alt... og da går jeg på veggene.. og føler meg bare dum etter svar på prøvene..

Kondom skal nok huskes på ja...

Skrevet

Han jeg hadde ubeskyttet sex med er ikke en ukjent fyr, vi er vel noen av de som møtes før 1 ting, og det ofte...

Flaut. Men sant..

Skrevet

Nå blir man jo heller ikke smittet med AIDS, man får HIV-viruset som man utvikler AIDS av. Som nå for tiden er relativt sjelden.

Skrevet

Sa ikke legen kyssesyken? Et godt eksempel på at det ikke alltid er smart å google.. Slapp av, jente!

Skrevet

Huu, anonym 11:56, så grusomt :( Håper det går bra med dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...