Gå til innhold

For første gang!


Chickila

Anbefalte innlegg

Hallo jenter!

Dette er spennende!

Puppene værker, men det føles så rart å si at jeg er gravid, er jo bare 4-5 uker på vei. Har jo hørt så mye om at man ikke burde glede seg for mye i første trimester.. For ting kan gå galt. Når skal vi fortelle mamma og pappa? Når skal jeg til legen?

Samboeren min og jeg har tenk å si det til familien i julen som en ekstra julegave, syns det høres fint ut, men er det for lenge til? Jeg har egentlig bare lyst til å rope det ut nå!

 

Hjelp?

 

Og btw termin har jeg regnet ut blit rundt 06.06.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, velkommen og gratulerer :)

Det er alltid ekstra mye spørsml første gangen ja, men det er mange spørsmål vær eneste gang du blir gravid uasnett.

 

Jeg tror de fleste går til legen første gang rundt uke 12, ring til legen på mandag og bestill time, de kan fortelle deg hva de tenker.

 

JEg har nettopp funnet ut jeg er gravid selv og ønsker å si det på julaften, men jeg vet av erfaring at det å holdet det så lenge kan være veldig vanskelig, og desuten så blir noen mistenkelige. Kanskje blir du kvalm? Kanskjee syns det?

Men du kan jo ta utgangspunkt i julen, å heller ser det ann :)

 

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som velger å vente til fullgåtte 12 uker før de sier det til noen som helst for de tenker om noe kan gå galt =) Men det er noen som velger å si det til den aller nærmeste familien litt før, så ikke de (familien) føler at nyheten nesten forbigår de før det sies til alle.

 

Legen kan du ringe til på mandag og bestille time da, første svangerskapskontroll pleier å være mellom (din) uke 8-12.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

 

Har nettopp funnet ut selv at jeg vente nr 3, og har lyst til å rope det ut til verden :-) Men må nok prøve å holde meg litt i tøylene (har sagt til pappan selvfølgelig og til ei meget god venninne av meg). Jeg har ønsker om vente til etter uke 12, men vet ikke om jeg greier å vente/skjule det så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett litt rundt nå og kommet på litt morsomme ideer :) kjøpe julegaver der det står beste mormor osv :) litt mosomt og overraskende :)

men fra det ene til det andre, er det greit å ta et par paracet eller ibux? har litt feber og vondt i halsen så da lurer jeg vet dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

 

Jeg er også gravid for første gang, og har foreløpig termin på samme dag som deg! :) Så gøy! Gratulerer så mye! Kjenner meg veldig igjen i det du sier.. masse tanker og spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei ! :)

 

Er også gravid, og er i uke fem på onsdag :) Førstegangs gravid.. Jeg har fortalt det allerede til noen venner og familie. Men her jeg bor, så er det så lite sted, alle kjenner alle og rykter går.. Men går nok ikke offisielt ut med det før i uke tolv, selv om det kløøøør ! Får håpe bare disse ukene går fort.. :)

 

det som er, har tatt fem tester, så er gravid.. Men jeg føler meg ikke sånn veldig gravid enda.. Eneste symptomer jeg har er ømme nipler om jeg fryser, og "mensmerter" ofte i magen... Men alt annet, har ikke kommet enda, men det kommer vel.. Er bare så lenge til ultralyd uka, å jeg vil vite om alt står bra til nåå .. <3 Gratulerer alle dere andre ogsåå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

 

Jeg er også gravid for første gang og er 5+4 uker på vei. Har fått time til legen på første kontroll når jeg er 8 uker på vei p.g.a at vi har prøvd i ett år og jeg er veldig redd for at ting skal gå galt nå som jeg endelig har klart og bli gravid.

Vi skal vente og fortelle til jeg ihvertfall har vært på første kontroll, men er vanskelig og holde hemmelig også. Mye ting jeg må ro meg vekk på for tiden hehe....Er det ting du lurer på, så er denne siden her fin, får svar på det meste man lurer på, enten av andre eller jordmor:D

 

Jeg har termin 03.06.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så myyye :)

 

Jeg forstår deg veldig godt, jeg er også gravid med min første...og jeg er så overlykkelig og sprudler av glede :) Så jeg må jekke meg ned selv et par hakk =)

 

Jeg skal ha første kontroll i uke 10..begynnelsen av november. Klarer nesten ikke å vente..=P

 

Vi har veldig lyst til å fortelle det på julaften...gi min mor og far en body som står verdens beste mormor og morfar og en smokk. Så må de selvfølgelig åpne de samtidig =D

 

Men spørsmålet er om jeg kan skjule det så lenge, typen sa det var helt opp til meg om når..kommer til å bli en forglemmelig julaften =)

 

 

Men får nesten ta det som det kommer..... =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått lege time :) Jeg skal til legen 19 oktober, kjempe spennende! Gleder meg masse. Bare det å si det til noen andre er gøy.

 

Jeg er så dårlig på å lyve så når det blir prat om graviditet og det temaet blir jeg helt rød og smiler fra øre til øre.. Dumt og avslørende! Men jeg kan jo ikke holde det inne :P Men skal prøve holde det inne lengst mulig :)

 

Dette er spennende og gøy jenter!! Og ingen skal miste det litte underet i magen! Lykke masse til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...