Gå til innhold

Føler meg ikke ønsket på jobb, what too do??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir f.eks satt til arbeidsoppgaver som gjør at jeg f.eks ikke kan spise lunsj med mine kollegaer ofte. Synes dette er trist og ensomt og føler jeg blir tilsidesatt. I neste uke skal flere av mine kollegaer på kurs, jeg hadde hatt like stort utbytte av og dra som de som skal dit, men jeg er altså ikke invitert/forespurt om jeg kunne tenke meg og dra på dette kurset:( Bør jeg bare innse de faktiske forhold og søke på nye jobber eller hva bør jeg i så fall gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres nesten ut som mobbing. Jeg hadde spurt sjefen om en samtale og spurt om hvorfor du ikke fikk bli med på kurset, og om hvorfor det alltid er du som må jobbe når de andre har pause.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det litt an på arbeidsinstruksen din. Er denne typen oppgaver noe som er nedfelt i innstruksene dine så er nok det en del av jobben din. Og noen må utføre de oppgavene.

 

Om han har rett til å pålegge deg disse oppgavene i lunsjen eller ikke er litt avhengig av type pauser man har. Har ikke man faste pauser, så har man ikke faste pauser. Har man derimot faste pauser, men ikke betalt lunsj. Så har du krav på overtid og ny lunsj hvis du blir pålagt oppgaver i lunsjen. Har du derimot betalt lunsj, så har sjefen større valgmuligheter.

 

Det siste punktet som går på kursing så er dette noe bedrifter sender sine ansette på for øke kompetansen og etter behov. Det er ikke for det sosiale. De ferreste butikker, avdelinger, bedrifter har mulighet til å stenge ned for å sende avgårde alle på kurs. I tillegg så koster dette penger for bedriften.

 

Så utifra det du skriver så sitter jeg med en følelse av at du er en smule paranoid og svartmalar i overkant mye. Men, nå vet jeg verken hvor du jobber eller hva du jobber med. Så jeg kan kun ta utgangspunkt i det lille du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du det er mobbing?

 

Kanskje hun skal på neste kurs? Jobber hun i butikk, barnehage, helsevesen, frisør, osv kan ikke alle ta lunsj samtidig. Er det kun hun som ikke får tatt lunsj på dette tidspunktet?

 

Dette er ting hun ikke sier noen ting om. Så på grunnlag av det lille hun skriver så ser jeg ingenting som tyder på mobbing. Ønsker derfor at du forklarer hvorfor du mener det er mobbing? Og at dette ikke bare er en veldig usikker person som har svartmalar litt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig og i noe om situasjonen din da jeg kjenner så lite til den. det behøøver ikke være utestenging. se lit på dine arbeidsinstrukser. tenker at om du snakker med sjefen din og forteller at du føler deg uten for felleskapet bl.a. fordi du ikke har felles lunsj med di andre og spør om det er mulig at du også kan ha lunsj felles med dine kollegaer hverfall en gang i blandt. når det gjelder det kurset kan du også vise din interesse for å kunne få ny kunnskap. at du ønsker å kunne vidre utvikle deg og bli bedre på jobb. ike altid en kan sende alle på pause likt og ikke altid en kan sende alle på kurs samtidig. og ikke altid at en sjef ser at en er intereserteller missfornøyd før en selv tar det opp. og dette behøver ikke være en klagevise. men en positiv samtale om hvordan forbedre ting på jobben.

 

utover dette vil jeg si at føler du deg utenfor og ikke trives så kan det være lurt å finne deg et annet sted å jobbe ikke altid de kan gjøre noe med situasjonen heller og det kan faktisk hende at dette er et forsøk på og stenge deg ute og få deg bort men da er det veldig uærlig. og heller ikke en plass jeg ville jobbet om jeg var deg. men tenk litt på det hva kan du selv gjøre for å forbedre situasjonen første skritt bør jo være og forhøre seg om mulighetene til endring.

 

mvh sjef i en liten bedrift hvor ingen får hatt pause likt da det er umulig og bedriften må stenges om alle skal med på kurs samtidig. men som ville lyttet om en av mine ansatte foreslo andre løsninger på ting som ville forbedre arbeidsmiljø og trivselen på arbeidsplassen. jeg ville også lyttet om noen kom med et problem som trengte en løsning. og sett hva jeg kunne gjort da jeg erfaringsmessig vet at om mine ansatte trives så blir de. og de blir ikke så fort syke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du ikke trives, søk nye jobber hi.

Jeg kan ikke vurdere om det er mobbing utfra det du skriver. Det viktigste er å ha en jobb man trives og blir verdsatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du til stadighet blir satt til oppgaver under lunsjen tar du dette opp med sjefen, og spør om noe kan gjøres for å endre situasjonen.

Det er svært sjeldent at alle ansatte blir sendt på kurs samtidig. Det er normalt at noen får dra på et kurs og ikke andre. Neste gang er det omvendt.

Jeg synes du overreagerer når du føler deg uønsket for at du ikke får dra på kurs denne gangen. Har du sagt til sjefen at du trenger kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...