Gå til innhold

Ny baby ny madrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest ett sted at man ikke skal bruke samme madrass til søsken og det er jo helt greit med tanke på at madrassen er godt brukt i 3 år. Men hva med den madrassen i vuggen? den ble bare brukt i 5 mnd men har jo lagt på loftet siden, ja noen år, må vi kjøpe ny?

Vi tenkte å vaske den og la den ligge ute i vinter på sitt kaldeste for å drepe bakterier osv men vet ikke helt jeg.... Hmm ikke lett dette her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke si noe sikkert, men jeg trur jeg ville ha brukt den...

Så lenge den blir vasket trur jeg ikke det gjør noe. Sengemadrassen trur jeg også har noe og gjøre med at det kan være liggegroper i den:-) Hehe, viste ikke hva jeg skulle skrive men du skjønner hva jeg mener :-D

Skrevet

Jeg har brukt samme madrass til mine tre, en madrass som i tillegg var arvet av to søskenbarn.

Grunnen til at jeg likvel brukte madrassen var at alle tre fikk hvert sitt saueskinn fra nøstebarn, og de lå på det hele det første året. Tenkte at det isolerte såpass mot event. gasser at det gikk greit.

Saueskinn fra nøstebarn anbefales til barna, det er lunt, trygt og godt og passer godt for en liten kropp.

Skrevet

Tusen takk for svar :o). Jeg får nok bare tenke på det, får se hvordan madrassen ser ut når den blir tatt ned fra loftet, den har jo lagt der i 2.5år!!!. Tror kanskje det blir en ny for sikkerhets skyld. Leste noe om krybbedød også ang brukt madrass så off skummelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...