Gå til innhold

Usj... Fant en flott på jenta mi..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun sov.. Å akkurat når jeg skulle fjerne flotten, så skvatt hun till. Og beina ble igjen. :/

Er skikkelig rød rundt bitt stedet. men håper det ser bedre ut i måren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke beina som henger igjen, men hodet.. Det bør fjernes pga infeksjonsfare. Prøv med nål eller pinsett.. Neste gang bør du vekke ungen, smøre inn der flåtten sitter med smør eller olje, drei kroppen til flåtten rundt og rundt og rundt, til den løsner av seg selv. Ikke rykk den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner ikke en rød ring rundt såret nå.. det er bare huden som er rød pga at den er irritert. Om noen dager kan du begynne å se etter en rød ring - den kan dukke opp om en mnd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde her også, om onsdagen.var hos legen, han fikk ikke ut alt, men det gjorde ikke noe sa han. men vi måtte følge med flere ganger pr dag, i 4 uker fremover.endringer kunne skje innen 14 dager, og da må det pencilin til,

så bare følg med du. HI, og heller kontakt lege om det er fortsatt veldig rødt,hovent om en uke.

den beskjeden fikk vi av vår lege.

vår gutt hadde flottn forresten rett bak øret, i hårfeste.

ser ikke bra ut her nå, men får se helgen ann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på når hun ble bitt av flotten. Men regner med at den kom i går eller i dag. Da det er blitt lekt både i skog og på mark.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom flotten har sittet mer enn 24 timer, øker faren for infeksjonssmitte. Og det er ikke til å spøke med. Har et tantebarn som ble hardt rammet.

Jeg ville tatt en tur til legevakten. Liker aldeles ikke den røde ringen du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legevakten. De ba meg bare om å følle med, å se det an til i måren ihvertfall.. Om utslettet ble større og tilstand endres.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...