Gå til innhold

er en unge tykk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har barnet blitt sånn gradvis eller plutselig? Hvis h*n plutselig har lagt på seg mye, ville jeg kanskje tatt en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal se på barnets vektutvikling, ikke sammenligne det med andre barn. Har barnet plutselig lagt på seg, hvordan er kostholdet og aktivitetsnivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn er overvektig når det hemmer deres fysiske bevegelse!!

 

 

 

Hilsen en som studerer barn og helse :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Er dette din unge, eller "blander du deg inn" i noen andres barn nå? I så fall så må du trå veeldig forsiktig ;)

 

Har selv et barn som er veldig glad i mat, men her kooser vi oss med rosa fisk (laks), og masse annet godt! Matglade unger trenger IKKE å være tykke fordi må få kose seg, de kan kose seg masse med sunn mat også :) Hjemmelaget pizza med grov bunn og masse grønnsaker oppå f eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min unge og jeg har ikke tenkt å "blande meg". Men jeg er bekymret for dette barnet og har vært det lenge. Det er både veldig dårlig kosthold og mange andre ting som ikke er bra i livet til denne 4 åringen. Jeg har ikke tenkt å si noe til foreldrene, men lurer litt på om kanskje helsestasjonen kan hjelpe de litt på rett vei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kalkulatoren ville jeg tatt med en klype salt.

 

Jeg tastet inn målene til min sønn på 3 år. Vet han er 19 kg, for veide han sist helg, men husker ikke helt om vi målte han til 102 eller 104 cm. Tastet inn begge, og på 102 ble svaret at han var overvektig, men på 104 cm var han normalvektig.

 

Dette er helt på tryne, et barn blir ikke plutselig overvektig på to cm. Og uansett cm, min sønn er ikke i nærheten av å være overvektig. Han er høy og stor for alderen, men så slank at buksene (i str 104/110) faller av han nå når han har sluttet med bleie.

 

Alle er forskjellige, å baserer seg på sånne kalkulatorer for å definere overvekt blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Jenta mi er 42 kg og ca 155 cm. Og hun er ikke mager, hun heller.

 

Så jeg vil si det er i meste laget det du HI beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...