Gå til innhold

Noen som har hatt barn med Guillian Barret Syndrom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke det den sykdommen som mange har fått diagnostisert, men som har vært arsenikkforgiftning i stedet?

Tviler på at det er så utbredt, altså...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok ikke den.

Vet det er en meget sjelden sykdom spesielt på barn, men min gutt fikk den da han var 2 år.

Er nær beslektet med polio.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene er usikre. Fikk vaksine nekt for 1 er etter den sykdommen, andre eksperter mener en aldri skal ta mer vaksiner etter den sykdommen.

Kan være etter MMR vaksinen, kan også være etter et annet virus.

 

Han skal uansett ikke ta MMR igjen på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det hadde jeg ikke trudd.

 

Han er frisk nå, men forsatt under opptrening. Har språk problemer og ikke helt med motorisk. Det går fremover han er straks 6 år nå.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen barn med det, men en voksen mann. Trodde man fikk det via smitte jeg, f.eks dårlig stekt kjøtt, eks kylling.

 

Hvordan er prognosen for din sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen barn som har hatt det, men har hatt det selv. De aner ikke hvordan jeg fikk det, var 19 og 5 år siden noen som helst vaksine. Er helt frisk nå 13 år etter og ble helt frisk etter rundt 1 år med masse opptrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Han er helt frisk fra selve sykdommen, men mye opptrening igjen.

Grovmotorikken er på plass, noe av finmotorikken også, men ingen tenke på fingre, tær og tunge/munn.

 

Han får hjelp av spes.ped, spes.ass i bhg, og er under barnehablitering og nylig vært hos logoped. Har også bassengtrening.

 

Hvordan opptrening hadde du Askepott?

 

GBS kommer etter virus, om det er virus fra vaksine eller en virusinfeksjon.

 

Gutten min var innlagt på Riksen kun 5 dager, men tok 4 mnd før refleksene kom tilbake, noe de på Riksen synes var tidlig:)

Et av problemene var jo at dette kom da han var 2, alt ble jo satt tilbake og språket er forsatt et problem.

 

Logopeden mente han hadde lite følelse i ganen derfor problemer med feks å si L, tenkte jo da med en gang på den tidligere sykdommen.

 

Han slapp å havne i koma i flere mnd, noe som er helt vanlig med GBS, fikk "bare" lammelser og tap av refleker i armer, ben, og ansikt.

 

Fikk også vite at har en hatt GBS er det en litt større risk for å få den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...