Gå til innhold

Dere andre med to tette; hva var den mest slitsomme perioden synes dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her må jeg si at det var fra minste var ca 8-9 mnd gammel, begynte å krabbe, er overalt hele tiden, høyt og lavt. 1 år gammel nå og gleder meg til det roer seg litt :P

 

Hva er deres erfaringer? Håper liksom at det vil roe seg litt når minste blir ca 1,5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to faser.

Første er de første to mnd da alt er nytt og jeg gjerne vil bruke mer tid på en litt snurt eldstemann, samtidig som jeg også trenger noen minutter for meg selv.

 

Andre fasen er når minstemann (her ca 1.5 år) er kjempe-frustrert for at de eldre ikke skjønner kommunikasjonen hans. Strever med å få "sakt" sitt, samtidig som ønsket om å gjøre alt det søsknene gjør gjør at alt ender i hyl fra alle parter fordi minsten ikke skjønner lekens regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje mine tettere enn dine da de er tvillinger?

For meg var starten en drøm, frem til ca 1 år da de begynte å gå alltid hver sin vei.

Fyller 2 år neste mnd og ting har roet seg litt, men bruker nok vogna mer enn de som får en av gangen.

Spes når jeg har med alle tre barna på tur og det er trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper liksom at ting vil bli litt lettere igjen når minste blir ca 1,5 år, husker ihvertfall at det stabiliserte seg litt med eldste ca rundt den tida der..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 16 måneder mellom mine to.

Den mest slitsomme perioden var fra minsten var 8 måneder til rundt 1,5 år. Da hang minsten i beinet mitt hele tiden samtidig som jeg måtte ta vare på en annen som ikke var så stor. Etter minsten var 1,5 år ble det bedre med tanken på søvn, ungene klarte seg bittelitt selv og ungene måtte ses til hvert eneste sekund.

Nå er minsten 2,5 år og de leker godt sammen og familien er mye mer harmonisk enn noengang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...