Gå til innhold

dere med dagpenger hvor mye får dere utbetalt.??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det AAP du mener? Jeg er på AAP grunnet kronisk sykdom og går på høyskole via NAV. Jeg får utbetalt ca 5800 hver 14. dag, skatter 1500 kr i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAP skal være 66% av inntekten siste året før arb.evnen ble nedsatt, eller evt. gjennomsnitt av 3 siste.

 

Har man ikke hatt inntekt, eller den er veldig lav beregnes en minsteytelse på 2G som da utgjør 78 024 * 2 = 156 048.

 

Det blir 13004 kr. i mnd. Så om hun bare får under 6000 har hun enten veldig feil skatt, eller jobber ved sidenav slik at hun ikke får 100% AAP fordi hun har noe lønn ved sidenav..

 

Hilsen Nav-ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma betaler vanlig skatt, jobber ikke ved siden av. hun går hjemme hver dag. søker jobber, er med på alle nav kursene som hun får være med på,..

 

hun hadde 300.000 kr i året de siste 10 årene før hun ble arbeidsledig,.

 

derfor jeg og andre reagerer på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg tatt kontakt med NAV snarest så dere kan få sjekket om det ligger en feil et sted.. kanskje hun feil er satt med bare 50% AAP f. eks?? Noe som i seg selv er rett da det i utg.punktet alltid settes 100% AAP, også graderes penger utifra jobb osv.

 

Ring NAV på mandag å få et svar..

 

Har hun vært lenge på AAP uten å reagere på dette eller??

 

NAV-ansatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun ikke AAP, men arbeidsledighetstrygd (dagpenger). Jeg vil tro at hun har utbet. 6000,- hver 14.dag og ikke totalt 6000,- i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...