Gå til innhold

Kjære offshore frua, jeg tviler på at mannen din jobber offshore....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du viser null innsikt i hvordan det faktisk er å ha en mann som jobber ute sånn. Jeg tviler på at noen hadde valgt å jobbe sånn om de kunne tjent tilsvarende i land. Men det kommer an på utdanningsbakgrunn, vaskehjelper og kantine medarbeidere greier ikke tilsvarende på land, men for de med akademisk bakgrunn er det lettere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler ikke på at hi's mann jobber offshore, og skjønner ikke hva du mener? Er det "gleder meg til han kommer hjem" tråden du sikter til, eller er det kanskje en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ??

Jeg vet om menn som jobber mye overtid til lands og til sammen jobber mye mer enn offshore men.

De har trossalt 8 mnd fri i året.

Uansett, hva er poenget med dette innlegget?? jeg ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skjønner jeg hva du snakker om, heller ikke hvilken tråd du refererer til. Ser at det er en del pissprat fra dibdamer ang menn og kvinner som jobber offshore nedover i trådene her da. Skjønner ikke hve problemet er. Her jeg bor der det vanslig både for kvinner og menn å jobbe offshore, og ingen har noen en betenkeligheter med det. Gode turnuser og god lønn. 2/4 er jo en helt fantastisk ordning :)

 

Selv har jeg en mann som tidligere arbeidet offshore, men 4/4. Han har vært så heldig at han har fått seg en fin skipperjobb hvor han går 1/1 med samme lønn, så vi er heldige. Men det er langt mellom disse for en med maritim utdanning.

 

Skjønner godt at mange vil reise offshore, og ser ikke at disse pappaene er noe dårligere enn andre, de sikrer familien god økonomi og har 4 uker til rådighet hvor de er uthvilte til å bruke på barna. 2 uker borte er jo ingen ting mot hva man får igjen.

 

Misunnelige damer som ikke er realitetsorientert i det hele, latterlig det jeg leser i andre tråder. Kanskje det var nettopp dette du siktet til??

 

20:31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om hvordan det er å glede seg til han kommer hjem, men jeg vet også hvordan det er å kvie seg til at han reiser ut.

Jeg vet også hvordan det er å være alene med barna, jeg vet også hvordan det er med en mann som savner barna. Jeg vet også at barna bare innfinner seg med en far som reiser ut, men jeg vet også at de savner pappa som ikke er til stede.

Jeg vet hvordan det er med usikkerheten rundt høytidene, uten at vi noensinne har blitt rammet av det.

Jeg vet hvordan det påvirker dynamikken i familien med et liv når det er meg og barna og et liv når det er oss og barna.

Jeg vet om redselen for at ting skal skje i forhold til arbeidsulykker, og i forhold til reise i fryktelig vær.

Jeg vet om usikkerheten for utroskap, når man ser det skje gang p gang, og at den usikkerheten kan eksistere på begge sider. Uten at man egentlig har grunn til å tvile p hverandre og i utgangspunket har det veldig bra.

 

Jeg har aldri opplevd at noen har misunnet meg en mann som er lenge ute, og jeg har heller aldri opplevd at noen misunner meg en mann som er lenge hjemme, når man er klar over prisen.

 

Jeg ser det er vanskelig for folk å gå ned i inntekt, og at de som ikke har muligheten for samme inntekt gjerne forbilr på platform. Men jeg vet også at de som har muligheten til samme lønn, eller god lønn ved at mannen jobber i land også velger at mannen jobber i land.

 

Mulig denne misunnelsen er større blandt de uten utdanning, som ikke greier å se forbi stor lønn for ufaglært arbeid, men det er ikke en reell misunnelse. De vet ikke alle minus sidene, og at det som oftes ikke er verdt det.

 

Statisktikkene er ikke med dem som jobber sånn når det gjelder familieliv og samliv, det blir oftere brudd enn blandt dem som jobber åtte til fire.

 

Det er ikke familie vennlig, og bør absolut kompenseres for i lønn, noe som ikke er tilfelle for de med hyere utdanning, om man sammenligner med lønna på land.

 

Jeg tror HI i den tråden er en litt enkel i topplokket dame med dårlig råd som helt uten snøring går rundt og er misunnelig på nabo frua som har mann i nordsjøen og bedre råd.

Det er ikke vanlig å gå rundt å tenke at å ha en mann i nordsjøen er livet, for det er det faktisk ikke. Og det tror jeg de fleste greier å se.

Jeg sikter til hennes andre innlegg i tråden hennes.

 

Men det er alltid stas når han kommer hjem, ingen tvil om det. Men nå skal han i land, og det blir storveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også om mange menn som har sluttet å reise offshore for å "få bedre tid hjemme" og som i ettertid savner å reise ute. Mange opplever hverdagen som mye mer hektisk når både mor og far skal gå i vanlig 8-16 jobb hjemme. Det er klart det er et savn for alle når mannen i huset er ute, men desto mer fantastisk når han er hjemme og har mengder av overskudd og energi til å gi av seg selv til kone og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sikter til Hi? Jeg regner med at du sjekker svarene på innleggene dine, så du kan vel svare? Eller har den ene cella tatt helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange meninger, men få erfaringer!

Har en mann som jobber utenlands på rigg. Han er mer borte enn hjemme. Tjener 100 000kr i mnd - og hver gang han er hjemme så reiser vi på ferier. Har det fantastisk! Ungene er kommet i en alder at de ikke merker han er så mye borte. Og forholdet vårt er bare blitt styrket.

Vi har sammen som familie valgt å ha en slik ordning - og her kan jeg si med hånden på hjertet at mannen nok fortsatt ville jobbet utenlands, selv med samme lønn hjemme. Det har noe med erfaringe og opplevelser.

Jeg trenger ikke å se mannen hver dag for å være lykkelig. Og med den økonomiske friheten vi har så storkoser jeg og barna oss.

 

Snakk gjerne om utroskap, men om mannen vil være utro så kan han være det med naboen også.

Hva med rørleggere, kelnere, bussjåfører, gartnere, vektere, lærerer...tror dere at man må reise bort for å være utro???? Da er man naiv. Og nei det er ikke så lett å være utro i utlandet som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg 22.03

 

nå er bare mine 2 uker borte da:) men utro kan du være med leieboeren din eller naboen din like lett!

det handler ikke om jobben, men om personligheten til mannen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...