Gå til innhold

Hvor mye tjener egentlig de som jobber offshore?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er han plattformsjef 20.36? Ellers drømmer du....

 

Min skal offshore igjen nå. Det taper vi 5000 i mnd på, men får det igjen på fritid/familietid! Han kommer til å tjene 500.000 offshore (uten evt overtur ekstrareiser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min også, likt som 20:36 sin.

Før vi fikk barn så var han ofte to uker ekstra også, med overtidsbetaling de to ukene, så ble en god del ekstra penger av det. Kom veldig godt med når vi bygde hus ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok ikke drømming..har flere bekjente som jobber offshore som tjener i nærheten av en million..men de har også en god utdannelse som bakgrunn. Har også en kvinnelig bekjent som jobber i forpleiningen og hun tjener et sted mlm 450 og 500' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han er mekaniker og hvorfor i helsike skal jeg drømme?? Er du frekk eller??

Mannen er 32 år og har jobbet siden han var 18år på sjøen, og nå plattform.

Og han tjente nesten 900 000 kr i fjor!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.36 igjen

 

Og med 1 ekstra uke, så får han utbetalt 100 000 kr for 3 uker ( mer eller mindre)

Har en ekstra uke ca 3-4 ganger i året, og det blir da en syden tur eller annet som betales med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis av mannen min er plattformsjef - faktisk landets yngste. Han har 1,7 i året. Ellers ligger vel lønningenetisk fak fra 400.000 for de uten krav til utdanning og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love is in the air.

 

Tipper din mann ikke har noe bra utdannelse eller så har han ikke jobbet mange år offshore og har dermed ikke jobbet seg opp?? For 500 000 kr er IKKE mye....

Så kanskje du bør vite litt mer før du utaler deg..soory men blir litt irritert når noen tror jeg sitter her å lyver om inntekt!! haha..hvorfor i huleste skulle jeg det!!

20.36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg svarte ikke på hva de tjener om de jobber mye ekstra! 500.000 er årslønn UTEN ekstra som jeg skrev... Jo, han har jobbet offshore i 6år, og har flere fagbrev faktisk:) Men han jobber ikke så mye ekstra om de ikke spørr, for han liker fritiden med familien! Er jo derfor han liker seg offshore...

 

Og jo, det er mange med mannfolk ute som tror de er stinn i penger, men slik er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er servicetekniker og hadde i fjor en inntekt på ca 1,2 mill. Da hadde han vel et par-tre uker med overtid fordelt på hele året. Så ja, de tjener ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.36 her

 

Min mann har max ca 3 uker gjennom 1år ekstra, og det er ikke særlig mye:) Og det kommer utenom grunnlønnen.

Og nei er sant det at ikke alle offhore arbeidere er stinn i penger, det er da ikke vi heller!!

Jeg jobber kun 50%...og vi har lån etc..men vi klarer oss fint!

Så er vi veldig glad i å reise bort da....de 4 ukene han er hjemme er det kun meg og ungene som står i fokus, han er aldri på gutteturer eller noe slikt..men drar på ferie med oss, og det koster jo penger, så vi bruker en del der, men det er så verdt det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber offshore på et konstruksjonsfartøy(båt med svær kran som han kjører), tjener ca 720000,- Men de er jo 5 uker på og 5 uker hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min x stemor jobber offshore som anestesisykepleier og tjener ca 8-900.000 i året. Har jobbet der i 30 år

 

Onkelen min har også jobbet offshore og tjente det samme som min x stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tjener mellom 8 og 900.000 i året, uten overtid og div... Har ca 20 timer overtid på 14 dager, å noen ganger er han 2-4 og 7 dager ekstra! Alle overtidspengene går inn på en 'ferie' konto, som vi bruker på familieturer å kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... 850 000 kr i grunnlønn som mekaniker?! PISSPREIK!!!

Mannen min og er mekaniker i nordsjøen, fast jobb i Statoil, har jobba siden han var 18 år og alt det der. Lønna hans i GRUNNLØNN er vel ca. 450 000 kr. Men det skal sies at han ikke har tjent mindre enn 800 000 kr siden han begynte i nordsjøen etter at han var ferdig som lærling (på landanlegg). Det skal ikke så mange ekstra dagene der ute før lønna dobbler seg. bare spør manne din du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...