Gå til innhold

får man bind /bleier osv på barsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får bind og bleier i bøtter og spann ;) Du får låne en "lekker" blå sykehusskjorte til deg selv, samt nettingtruser. Den lille får også låne klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar damer! :) Tar med noen egne klær til meg og baby, men kan da fjerne bind/bleier fra sykehusveska; plutselig litt bedre plass gitt :)!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være noe nytt? Har født fire barn på Haukeland (både vanlig og Storken), og fått teipbleier til alle sammen. De bruker kun tøybleie de første timene for å se at babyen tisser, etter det kan man velge. I hvertfall kunne jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk babyen tøybleie til hun tisset for første gang. Etterpå fikk hun papirbleier. Jeg fikk bind, nettingtruser og en lekker sykehusskjorte (som var hvit med noe mønster på).

Dette var i Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøybleier til baby?? Hvordan fungerer disse, er det sånne med knapper på siden? Hm.. Det er dit jeg skal. Om du har noen mer info/tips/erfaringer om barsel på haukeland 20:09 eller noen andre, kom gjerne med det! :)

 

Har litt sykehusskrekken, så dess mer jeg vet dess roligere roligere blir jeg.:)!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk bleier og bind, og lånte klær til minstemann, og en sykehusskjorte til meg. De babyklærne de hadde derimot var ikke akkurat nye, heller ganske strekte og utvaskede, så vi brukte bare de bodyene vi hadde med selv :) Lurt å ha med bodyer med knappelukking i siden, ikke kjekt å dra en body over hodet på en liten baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til Haukeland, så kan du bestille tid for omvisning (de hadde i hvertfall grupper man kunne melde seg på omvisning tidligere), da får du både sett deg om, og får svar på alt du måtte lure på :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får først tøybleie på babyen til den har tisset! Etter dette får du papirbleier! Var hvertfall sånn for et år siden, og det tviler jeg på at de har forandret på.

 

IKKE ta med deg for mye, det er ikke nødvendig! ;) Jeg pakket en hel bag, og brukte bare litt av det. Kjekt med en joggedress og stellesaker til seg selv, ellers er det ikke mye en trenger altså!! Man får mat og drikke både før og etter fødselen, er bare tull å ta med seg snacks!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2006 var det bare tøybleier på barsel på Haukeland. Vet det var slik en stund etter også,men mulig de har gått bort fra det. Men Haukeland er ikke akkurat av de nymoderne og spandable sorten, så har vanskelig for å se at de har fjernet tøybleiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kurs på haukeland, men føden og barsel en og to var stapp fulle så fikk bare sett en fødestue på storken. Men fikk masse info da:) Bare litt lite om føden og barsel en og to da jordmoren som hadde kurset selv jobber på storken og synes det er det beste. Det synes jo jeg og, men kan dessverre ikke velge. hehe.. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn født i 02, 04, 07 og 09, og jeg fikk teipbleier til alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk bleier til vesla da hun ble født på ullevål. MEN vi måtte bli en dag ekstra og da hun hadde brukt opp de bleiene som lå på badet (hun bæsjet mekonium så det sprutet de første døgnene) spurte jeg etter flere. Fikk litt brysk beskjed om at det var mitt ansvar å skaffe bleier til ungen. Ble litt fortvila da, for jeg hadde ikke med bleier. Ble innlagt direkte via en kontroll og var aldri hjemom etter den kontrollen. Så da sto jeg der og grein med 10 sting i underlivet og en blodprosent som var så lav at jeg var lysegrønn i huden og skulle liksom kle på meg (de ytterklærne jeg ikke hadde) og gå ut i høststormen og finne en butikk for å kjøpe bleier. Det endte med at jeg fikk et par bleier til og et surt blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Stakkars deg 20.30.

 

Jeg var på barsel på Ullevål i 4 dager (kanskje kortere enn det du var der), og rommet mitt lå like ved stelle-stedet. Og der var det fylt opp med bleier hver eneste dag og rene babyklær som vi bare kunne forsyne oss av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...