Gå til innhold

Nedverdigende om damer offshore...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne og lest noen av trådene ifm ofshore arbeidende mannfolk og er virkelig rystet over hvor nedlatende flere av damene her inne er til damene som jobber offshore.

 

Er dere virkelig av den opfatting at når damer jobber i mansdominerte bedrifter så hopper de til sengs med alle og en hver? Det høres virkelig ut som det ut i fra det som blir skrevet her inne.

 

Eksempelt vis:

 

"jajaja...så er JEG gla for at jeg slipper en mann som kommer hjem med kjønnsykdommer,å drømmer seg tilbake til plattformen."

 

"Skulle ønske det var min gubbe som fløy på sjøen og dunka på horer, så hadde jeg hatt en ordentlig grunn til å kaste han ut"

 

"21.02 Tror du virkelig ikke det jobber damer ombord?

En dame der,og en hjemme...

Og de som jobber sammen med han kommer jo aaaldri til å si noe til deg. Dette er en sikker lov ombord...sorry ass."

 

"Du er UVITENDE hvis du tror at det ikke jobber damer der! Selfølgelig er det damer der!! Kokker,vaskedamer,elektrikere som er damer.

Og JO alle menn på plattform er utro..neitakk sier jeg bare!"

 

Dette er bare litt av all dritten dere har lagt ut om damer som jobber i Nordsjøen.

 

Er virkelig dette akseptabel oppførsel mot damer i en gitt industri? Skal vi akseptere at flere av damene her inne definerer damer offshore som horer?

 

Nei, seriøst damer. Skjerp dere!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest tråden du sikter til, men vet hvilken du mener.

 

Kraftige ord mange slenger ut, men nå må vi ikke glemme historien om Hotte Charlotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder ikke bare en tråd. Dette er hentet fra flere forskjellige tråder i forbindelse med offshore arbeidende manfolk.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Hotte Charlotte? Husker henne fra vi var på dib sammen for flere år siden. Men har ikke hørt at det har skjedd henne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan hun oppdaget det, men det viste seg at mannen til HC levde dobbeltliv.

Han arbeidet ikke X uker borte, han hadde 2 familier. Så et annet sted i landet satt det ei samboer nummer 2 som jeg tror også var gravid eller hadde barn med han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hotte Charlotte sin samboer hadde to familier, og så løy han og sa at han jobbet mer enn det han gjorde.

 

Verken Hotte Charlotte eller den andre dama(som også var blitt lurt) jobbet offshore, så dette hører ikke hjemme i en diskusjon om hva som sies om damer som jobber i Nordsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke bra i det hele tatt. Desverre finnes det slike mannfolk. Håper det går bra med henne.

 

Men, ser ikke helt sammenhengen mellom henne og alt det nedverdigende som blir skrevet om offshoredamer.

 

Mvh HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 tomler opp HI!! jeg er en av de der "horene" som jobber der ute. Og jeg jobber ute på dekk med de påståtte kåte mennene.. Hadde tenkt å svare på de andre trådene, men ville ikke begi meg ut i den hetsingen. jeg har jobbet offshore i mer enn 10 år sammenhengene, bare mannlige kollegaer, og har ALDRI hverken fått anntydninger til noe mer enn vennskap og gjennsidig respekt. Det hendte det kom nye klyser av mannfolk ombord i prosjekter eller lignende, men de ble satt på plass ganske så raskt av de mannlige kollegaene mine om de bare tenkte tanken. hos oss er det nullfilosofi med seksuell trakkasering, mobbing eller annet. Og nei, jeg er ikke hæslig og stygg, jeg er en helt normal jente.. Så jeg hever glasset mitt i en skål til mine 200 offshore kollegaer på feltet, og hever meg over uvitne kommentarer inne på DIB.. Men når det er sagt, jeg har flere kollegaer som har vært utro på FRITIDEN, der ekteskap og samboerskap har gått dukken, men også veeeldig ofte at det er konene som koser seg ekstra når mannen er på jobb..

Ha ein fin kveld, jenter, og ikke kom med hentydninger på ting dere tydeligvis ikke har peiling på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sammenheng på den måten at sitatene som ble nevnt i hovedinnlegget er om menn som jobber offshore. Og så vidt jeg kan huske så jobbet mannen til HC offshore.

Så ALLE som jobber offshore er ikke alltid uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha hatt en liker knapp på denne :-)

 

Jeg jobber selv i et mannsdominert yrke med en samboer som reiser mye. Både onshore og offshore.

 

Jeg ser på hele Nordsjøen diskusjonen som noe veldig trist. Det blir rakket ned på damer som tørr å gå utradisjonelle veier og skaper usikkerhet og smerte hos familier som ikke har normal A4 struktur.

 

Godt du trives i jobben og jeg håper du får mange flere gode år der ute.

 

Mvh HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle andre yrkesgrupper så uskyldige da? Man finner utroskap i absolutt alle yrkesgrupper både blandt kvinner og menn. Men, det er ikke dermed sagt att alle sykepleiere, frisører, lærere, rørleggere, prester osv, osv, osv er utro.

 

Men, nå var det en gang ikke dette jeg skrev om i innlegget. Jeg skrev om alle de nedverdigende kommentarene om damer som jobber offshore.

 

Men, desverre finnes det denne typen mannfolk så hun har all min sympati. Håper det går bra med henne.

 

 

Mvh HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...