Gå til innhold

Bleieslutt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en unge som nå prøver seg på å bruke truse på dagtid istedenfor bleie..

Noen dager går dette ganske bra, mens andre dager er han svært så flink til å bæsje i trusa.. :(

Hva kan jeg forvente av de i barnehagen i denne situasjonen?

 

Kan jeg forvente at de "tømmer" ut bæsjen fra trusa, skyller den, eller bare pakker den i en pose?

 

Har opplevd ett par ganger å komme hjem med en pose med truse og en hel kabel oppi.. Dette hadde jeg egentlig ikke forventa.. :(

Problemet er at jeg ser dette idet jeg skal til å slenge hele dritten inn i vaskemaskina og vi har ikke noen do på vaskerommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forvente at barnehagen er påpasselige med å følge han ofte på do i en periode. Du kan også forvente at de hjelper han å skifte, vaske seg og få på seg tørre klær. Hvis bæsjen er i fast form og ligger i en løs klump er det selvsagt kjekt om de vipper den oppi do, men ofte har barnet satt seg ned en gang før bæsjen blir oppdaget og da er det ikke like enkelt. Du kan ikke forvente at barnehagen skyller trusa, bare at de pakker den i plast og sender den med hjem. Det er mer enn nok jobb for barnehagen å få barna rene og tørre, de har ikke kapasitet til å stelle med skittent tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

De er jo kjempeflinke til å følge ungen på do ofte, men han tar seg vel ikke god nok tid når ham først sitter på do..

 

Har ikke noe annet negativt i forhold til barnehagen Bare det at de ab og til lar bæsjen ligge i trusa.. Noe som er meget ekkelt å oppdage når trusa ligger i vaskemaskina... (slår den på flere ganger etter hverandre i håp om at alle restene skal forsvinne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...