Gå til innhold

Synes dere det er greit at besteforeldre gir barnebarna kjeks og LITT godteri når de passer dem 1 gang pr. uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt ann på. Mormor har ofte med seg litt godt når hun kommer, men hun er her ikke like ofte. Når hun skal passe de så er det fast mat og dessert. Det er vist superviktig for liten og stor (jeg kan vel telle på en hånd hvor mange ganger vi hadde dessert i løpet av ett år når jeg var liten, så det har blitt besteforelder greie)

 

Farmor har alltid is tilgjengelig når de er der, de har de en dag i uken så det er deres kos. For meg er det helt greit. Vi har sjeldent is hjemme, det er noe de har sammen med farmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hver uke, nei.. Men, en gang innimellom er greit i moderate mengder. Nå er farmoren her den typen som veldig gjerne ville at min 8 mnd gamle sønn skulle få brødskive med Nugatti... Så her må det grensesettes ;)

 

Det er mange andre måter å vinne barnas gunst på enn å fore de med sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at besteforeldre er til for kos, og ikke skal brukes som gratis barnevakter i hytt og pine. Så når de først er sammen med barna, og vil gi barna litt godis, lar de være oppe litt lengre på kveldene osv, ja da skal de få lov til det - innenfor rimelighetens grenser så klart ;)

 

Min mamma og pappa ønsker å ha sønnen min en helg i måneden, dette er jo superluksus!! - og da er det så klart helt greit med ekstra kos!! Har et søsken som bruker foreldrene mine til gratis barnepass heeele tiden, og som blir SINT på dem om de gir barna noe ekstra godt -da er det bedre som forelder å betale for barnevakt (for det har søsteren min VELDIG råd til), i stedenfor å tvinge besteforeldre til å være like strikte som foreldrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på alderen til barnet. Storesøster kan få kjeks og en liten sjokolade eller evt en liten is og et glass brus.

 

Lillesøster på 15 mnd får bare kjeks. Og evt bittelitt saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke det er greit.

Det er greit at sønnen min koser seg hos dem, men jeg er ikke så fan av at de skal ha kjeks og godteri hele tiden. Jeg har ikke noe imot det innimellom. Men ikke hver uke, ikke hver gang de ser hverandre, bare fordi besteforeldre skal være kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke ha kjeks og godis for at det skal være kos da. man kan godt kose seg uten mener jeg. jeg mener at mine barn ikke trenger og forbinde sine besteforeldre med godis. og forbinne kos med godis heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere skriver her, det spørs jo på alderen på ungen. Så lenge barnet ellers har et variert kosthold, og godteri er unntaket heller enn regelen, så ser jeg ingen grunn til å nekte bestemor å gi barnet en sjokolade eller kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når besteforeldre passer barna mine har de ansvar for dem. Dvs de kan fore dem hva de vil OG de må ta konsekvensen av det selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo kjeks godteri da, men LITT godteri fra dem gjør jo ingenting. Men samtidig er det dumt at de skal få godteri HVER gang de møter de, om det så bare er en gang i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit, ser ikke problemet med det.

 

Men faren min hadde en tendens til å la dem smake på sjokolade og is da de var babyer, og det måtte jeg forby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...