Gå til innhold

Noen som har barn med en mann som bor i utlandet? (barnebidrag)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig det. Han bor i Sør Amerika og kjenner veldig bra, men jeg har ikke fått ei krone i bidrag jeg på 9 år!

Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter? Har jeg ingen siden han ikke bor i et EØS land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

I følge sitt lands regler har han ikke bidragsplikt til deg, så da trenger han ikke betale en krone.

Slik går det når feriene blir LITT for morsomme :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn med en mann fra Nord-Amerika og han har jeg avtale med. Men før vi kom fram til den avtalen så undersøkte jeg litt. Fikk hjelp av noen i nav. Man må se hvilken avtale Norge har med det landet det gjelder når det gjelder innkreving av bidragsgjeld. Norge har en slik avtale med USA, men ikke Canada f.eks. Dvs. at hvis min mann fra USA ikke betaler nav så skulle Norge kunne få hjelp av USA å kreve inn den gjelda. I Canada ville ikke det skjedd.

Det kan være feil i det jeg sier. Jeg ga opp etterforskninga fordi bf ville inngå avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barne med en australiener. Han har ikke betalt noe på ett år. Får ikke forskudd fra NAV. Nå skal NAV kreve inn pengene og har tatt kontakt med australske myndigheter. Han skylder meg 30 000 og nav 7000.

Jævlig irriterende at han ikke bare kan betale de stakkars 2100,- kr i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel bare for å ha det sagt, så var det slettes ikke noe ferieflørt. Vi bodde i Norge sammen til gutten vår var 2 år, da ble det slutt og han flyttet tilbake til sitt hjemland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...