Gå til innhold

Hva kan være årsaken til at jeg ikke finner igjen en person over 18 på skattelistene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg å på...

 

Mener at mennesker under tvungen psykiatrisk behandling ikke kommer opp, men jeg vet også om noen som ikke er under slik behandling, som ikke kommer opp i listene..

 

snedi!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han jeg vet om er innenfor landets grenser og 19 år...kommer likevel ikke opp, og venninna mi som bor i utlandet kommer opp....

 

17.24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller om de er selvstendig næringsdrivende...ikke alltid privat personer kommer opp da.

min svoger som driver for seg selv, han finner jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tull. Ingen som skatter til Norge kan unngå disse skattelistene.

 

Står de ikke på listene har de skiftet navn eller skatter til andre land.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer å sno seg unna.

Personen er trygdet pga alkoholisme og har aldri bodd i utlandet, han var på listene for ca 4 år siden. Han har ikke vært der siden. Dette er en slektning som vi VET er "urnorsk", tør ikke dra lengre enn til hovedstaden. Så jo, noen blir bare borte.. Og har ikke skiftet navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det ikke mulig å reserverer seg mot å stå i skattelisten - selv om mange prøver på det årlig. Dermed må du tåle at opplysningene dine dukker opp på skatteetaten.no, skattelisten som legges ut på skattekontorene og rundt omkring i pressen.

 

Imidlertid finnes det noen unntak fra dette. Ifølge Skatteetaten.no skal ikke skattelisten inneholde opplysninger om følgende mennesker:

 

personer med sperret adresse

personer der opplysningene som inngår i skattelisten kan røpe et klientforhold (sykehus, fengsel osv)

barn under 13 år, og barn mellom 13 og 16 år i fosterhjem

personer uten fast bopel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nevøen det snakkes om her har fast bopel, er 19 år, har ikke noe klientforhold eller sperret adresse! bor i samme hus som mora, hun kommer opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om en person har vært alkoholiker/dopmisbruker de årene h*n har vært myndig, og dermed ikke har hatt jobb og inntekt, men levd på trygd eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...