Gå til innhold

Røykeslutt!


Bebisslykke

Anbefalte innlegg

Jada, jeg har syndet, fy meg..- men nå er det slutt-straks jeg fant ut at det var en ny verdensborger på vei.

 

Jeg var ikke en stor røyker, ca 8 for dagen. Men har aldri røykt når jeg har vært gravid eller ammet.Og heller ikke i nærheten av ungene (smugrøykt, så de vet ikke om det engang)

 

Festrøyken tok derimot knekken på meg hver gang etter ammeperioden..

Men aldri mer.

 

Og det føles fantastisk! på 4 dagen uten røyk, skulle bare mangle, med en liten tass inni der!!

 

Flere som er like flinke eller som sliter?

 

Jeg prøver å ikke tenke på de positive delene ved røyken. Må innrømme at det er ganske enkelt. Men har vært syk, vond hals, og hjemme, så har ikke vært i de vante omgivelsene på jobb som gjør at jeg føler det psykiske suget.Så det har jo hjulpet meg.

 

Når man først har klart en hel dag uten, da er man liksom i gang.

 

Kanskje vi kan motivere hverandre litt, ihvertfall de som sliter?

motivasjons tråd er bra:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heii..så bra! gratulerer som gravid ikke røyker:) Men, hallo..positive ting med røyken? Det er vell ingen det! Det der med at man slapper så godt av er bare tull, fysiologisk ivertfall.. kroppen reagerer stikk motsatt, hjertet banker fortere, puls stiger, BT høyere...Har jeg lest ivertfall, men det kjennes jo ikke sånn ut da.. Vet alt om det, røkte selv i 20 år før jeg slutta for to år siden:)* Klapper meg selv på skuldra*

 

Har du lest boken til allan carr? noen sier at den kan hjelpe, og det er mye fornuftig han sier..Jeg slutta med hjelp av champix, klarte det ikke selv og ville ha noe å støtte meg til... men det var jo meg da:)

 

Lykke til videre som ikke røyker!! dette fikser du...

PS pappa sa en gang at det er ingenting som er så lett som å slutte å røyke, det er bare å la vær...noe som for øvrig var det dummeste jeg hadde hørt til da.!(Han var og stor røyker i åresvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, skulle bare mangle:)

Jeg trenger ingen hjelpemidler selv, for meg har det ikke vært noe issue å røyke så lenge jeg bærer på et barn.

Men tenker at kanskje noen sliter eller kanskje også er stolt over å være røykfri gravid!:)

 

Det er jo selvsagt ingen positive ting med røyken he he:)

Men du vet at hjernen og kroppen til en som prøver/ønsker å slutte, syns jo at det kan finnes 1000 positive ting med røyken!:)

 

Men jeg skal ikke ramse de opp her, ei heller fokusere på de, for det er jo bare tull. Psykisk lureri.

 

Jeg tenker bare at hvis vi her inne kan være til inspirasjon og motivasjon til at noen kutter røyken i svangerskapet, så hadde det vært fantastisk. Vil ikke være moralens vokter, men syns det er viktig å sette litt press på de som røyker. Det er jo en egoistisk handling uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Alle vet jo at det er farlig, men likevel er det mange gravide som ikke klarer å slutte.

 

Kanskje de ikke vet hvor farlig det er. Limer inn denne så kan man kose seg med litt fakta.

http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/gravidroeyking.php

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tro meg, jeg vet alt om psykisk lureri...Ingen lurer meg så godt som meg selv altså!! haha..:)

Men det hjelper jo å være klar over det...:)

 

Ja sant, verdens beste grunn til å slutte å røyke..trenger ikke mer da nei.

Foresten, likte nynicket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg slutta 3 dager før jeg testa positivt. Var ikke spesielt vanskelig de første dagene,men etterpå nå går det som en lek. Enn så lenge.. Vi kan være stolte av oss selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har ikke vært eller er noen stor røyker, men når jeg oppdaget nå at jeg er gravid, synes jeg på en merkelig måte at det er KJEMPE vanskelig å slutte :o(. Ja, jeg vet at jeg IKKE skal gjøre det og ja jeg vet at det er skadelig for barnet...men fyyy altså. Hvorfor skal det være så vanskelig. Trodde det kom til å bli "lett" når jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg "smug røyker", da jeg faktisk syns det er litt flaut at jeg ikke har klart det enda...nå er det maks 4 per dag...hmm... Noen som kan gi noen gode motivasjonsråd eller har noen tips.

Syns dere andre her inne har vært KJEMPE flinke :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for 2,5 år siden, begynte da med snus...og har snust helt frem til den dagen (26.september 2011) jeg testet positiv .....så nå har jeg klart meg uten den i 1 uke og 3 dager :) Alt for den lille spiren....

 

Men jeg skjønner hva du går gjennom "lillevidunder", er ikke lett, men vil anbefale deg å ta kontakt med noen om det... ! Føler med deg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ikke lett det der.Men så flink du er!! forrige graviditet klarte jeg ikke å slutte.Følte meg som verdens dårligste mor i 9 mnd,og med god grunn. Lillegutt fikkkolikk, astma og 7 lungebetennelser første året;( jeg tror det har en sammenheng.. Nå har jeg vært røykfri i 11,5 mnd jippi.Hadde aldri trodd det skulle gå,jeg røyket 20 om dagen i 15 år.Og vet du hva,hold ut i 3 uker til så skal du se at du glemmer at du egentlig har lyst.Helt sprøtt men når man har vendt seg av vanen blir det helt borte. Og blir det krise så ta heller en nikotin-tyggis..

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si det men har du noen gang lest: Allan Carr sin bok- Røykeslutt?

en helt utrolig bra liten bok som virkelig får en i riktig tankebane.Han røyket opptil 60 om dagen men sluttet selv på dagen.En stor motivasjon å lese den! Så anbefales;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...