Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 varsle arbeidsgiver om at jeg vurderer ny jobb? Jeg trives godt i jobben min nå men ønsker nye utfordringer og for å være helt ærlig..bedre lønn. Føler jeg jobber ræva av meg for slikk og ingenting. Jeg er nå i permisjon da, men er av og til å kikker på finn etter ny jobb.. Må jeg melde fra til arbedsgiver? Min samboer mente jeg var pliktig til det, men jeg syns ikke arbeidsiver har noe med det før jeg evnt HAR fått bekreftet ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Nei Siste settningen din har du rett i.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Nei, arbeidsgiveren din har ikke rett til å få vite at du søker på nye jobber. Men h*n må så klart få vite om det, dersom du blir ansatt et annet sted Evt kan du jo se om du kan få opp lønna, ved å si at du vurderer å slutte pga for lite lønn?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Arbeidsgiver har ingen rett til å vite at du søker ny jobb. Det påvirker jo ikke din nåværende jobb før du evt. har fått en ny stilling. Det er også blitt vanligere nå å be det stedet du søker deg til behandle jobbsøknaned din konfidensielt ift din nåværende arbeidsgiver. Men som noen over sa... når du evt får tilbud om ny jobb så kan du evt gi nåværende arbeidsgiver muligheten til å gi deg bedre betingelser for at de ikke skal miste deg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Nei, du trenger ikke si noe. Så lenge du overholder oppsigelsestiden er den delen i orden.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 tusen takk for svar. det var det jeg trodde Ja, klart må jeg gi beskjed til arbeidsgiver om jeg evnt får tilbudt stillingen og selvfølgelig jobbe ut oppsigelsestiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå