Gå til innhold

KAN DU BIDRA MED DIN ERFARING ANGÅENDE GRAVIDITET PÅ PREVENSJON? Skal brukes i en forskningsoppgave!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å kartlegge graviditet med bruk av prevensjon. Jeg ønsker å vite hvilken prevensjon som ble benyttet, og om den ble benyttet på riktig måte. Alle svar bli anonymisert, og jeg håper på mange svar.

 

Veldig fint om du vil bidra med din historie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravid to ganger på prevensjon.

Første gangen på p-sprøyta, satte den til fast tid, og var svært nøye med dette, for tiden var ikke inne for å bli gravid, gikk ikke fint første gangen en gang, hadde første samleie med samboeren, og fant ut ca 4 uker etter at jeg var gravid.. Vi beholdt, da jeg ikke takler tanken på abort.

Etter fødselen satte jeg inn kobber-spiral, de fikk holde med det barnet for nå, jeg skulle starte opp igjen med studier, og samboeren jobbet lange dager.. Gikk fint dette.. I 7 månder, så var jeg gravid igjen!

Så her sitter jeg 7 månder på vei med nr 2, tar studiet nettbasert, så jeg får utdanningen min uansett.. Etter dette svangerskapet vet jeg ikke helt hva jeg skal prøve på, vil helst ikke ha enda et barn i disse dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.gang; gravid på Trionetta, eller var det Marvelon (?). 12 år siden, så jeg husker ikke helt navnet. Var litt slapp, tok en pille hver dag, men glemte jeg det en dag tok jeg to i slengen dagen etter, eller tok den da jeg kom på det. Så den må jeg ta på meg.

 

2.gang; gravid på mini-pilla Conludag. Jeg var akkurat ferdig med å amme og skulle bare ta ferdig brettet for jeg skulle begynne på de "vanlige" p-pillene. Fikk aldri mensen, var blitt gravid allerede. IKKE slurv, da jeg lærte av første "bommert".

 

3.gang; gravid på Loette, tok den til SAMME tid HVER eneste dag. men så måtte jeg på penicilin-kur + at vi fikk omgangssyke hele gjengen, så da funket ikke pilla som den skulle.

 

Er bare 1 av 4 som var planlagt, og jeg ble gravid den første "pille-frie" måneden. Så jeg er nok over-fruktbar. Står nå på venteliste for å sterilisere meg ;) Jeg har noen underlivsplager så gyno. frarådet meg til å bruke spiral, derfor får jeg bare gjøre kort prosess ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid på trinordiol tror

jeg p pillene het. Tatt helt etter boka. Gutten er nå fem år, og jeg er veldig glad for feilen:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid på Cerazette. Tok de som jeg skulle OG fullammet! Så var nok meningen at vi skulle få et barn til da:)

Har to barn til, men de var planlagte.

Ellers har jeg jo hatt sex mange år med prevansjon uten å bli gravid da..

Cerazette gikk jeg på pga at jeg ammet, ellers har jeg brukt annen p-pille (husker ikke navnet)

Nå er mannen sterilisert så trenger ikke tenke prevansjon mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Ble gravid på loette, tok den til samme tidspunkt vær kveld før jeg la meg. Hoppet aldri over noen piller

2: Ble gravid på cerazette, fullammet, og brukte kondom ett mirakel at det ble en liten en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid på Nuva Ring, hadde nok satt den inn litt for sent, da det var noe kluss med menstruasjonen min, som hoppet over en måned. Er fryktelig glad for "feilen" nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på p-ring som ble brukt etter bruksanvisninga, endte i SA i uke 8-9

 

Brukte p-plaster, helt etter boka denne gangen og, ble gravid og "resultatet" blir 4 om noen uker.

 

Nå har jeg kobberspiral og vi har ikke turt å ikke bruke kondom ved siden av, jeg blir fort gravid tydeligvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet fra Triordinol til Loette sommeren 2007, da førstnevnte var gått ut av produksjon. Eller sånt noe. Ante fred og ingen fare før romjulen når jeg da kjente "luftbobler" nederst i magen som viste seg å være bevegelser fra et fem mnd gammelt foster. Regnet oss tilbake til at vi ble gravide ca to måneder etter byttet. Tok Loette til samme tid som jeg alltid hadde gjort med forrige merket, satset på at det skulle gå:) Det skal sies at syklusen min var på viddene (mens en gang hver tredje-fjerde måned og lignende), så at jeg ikke tenkte på at jeg kunne være gravid de første fem månedene falt meg liksom ikke inn, i tillegg så er jeg godt polstret så det vistes jo ikke så godt. Eller det vil si... en svigerinne så det en stund før oss men turte ikke spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid med Loette 28. Tok den til akkurat samme tid hver dag og hoppet aldri over. Mistenker at jeg ble gravid fordi jeg hadde en dag med dårlig mage, noe som gjorde at p-pille gav en dårligere virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid mens jeg gikk på Microgynon. Ikke noe slurv, men fikk mellomblødning i februar og skulle derfor over på yasmin i mars..rakk jo ikke det og har nå termin 1.desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.gang gravid på p-piller (Yasmin) og kondom pga litt ustabil mage (oppkast og diarè). Kondomen sprakk - og jeg ble gravid.

 

Nr 2 var planlagt og det samme med nr 3 som er på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ble jeg gravid på mercilone - Tatt til samme tidspunkt hver dag.

Andre gang ble jeg gravid på cerazette og fullamming - Fortsatt tatt til samme tidspunkt hver dag.

Tredje gang ble jeg gravid på p stav.

Fjerde(!!!) gang ble jeg gravid på mannens " sterilisering"..

 

Hvordan dette er overhodet mulig aner jeg ikke..

Har fire fine feil da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...