Morris Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Fjernet hormonspiralen for snart to måneder siden. Fikk en blødning etter to dager, men siden har det ikke dukket opp noen mens.. Noen som har lignende erfaring og hvor lang tid tok det før syklusen var opp og gikk igjen???
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Da jeg tok ut hormonspiralen min i våres, fikk jeg og en blødning rett etterpå som varte i et par dager. Så ga den seg en dag, for så å bli kraftigere i noen dager, akkurat som om det plutselig var mensen som kom. Men hadde jo ikke peiling på om det var det eller om det bare var pga fjerningen av spiralen. Hadde uansett bestemt meg for å vente med å prøve og bli gravid til jeg hadde hatt minst en normal mens, da jeg hadde hørt at det å bli gravid med en gang etter uttak kunne øke sjansen for spontanabort (pga av livmora visstnok ikke er heelt klar for å ta imot et befruktet egg da...). Fikk mensen nøyaktig en måned etter igjen, og tolket det da dit hen at den siste delen av blødningen jeg hadde etter fjerningen mest sannsynlig hadde vært mensen. Så da var det bare å "kjøre på", hehe Var utrolig heldig og ble gravid på første forsøk. Veldig glad for at syklusen min hadde ordnet seg med en gang og, er ikke alle det gjør det for... (legene sier jo at man skal være tilbake igjen i "normalt gjenge" så fort hormonspiralen er borte, men ingen regel uten unntak, vel?...). Håper syklusen din også stabiliserer seg snart
Morris Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2011 Takk for svar! Får bare smøre meg med tålmodighet da;-) Vanskelig nok det når en gjerne vil bli gravid så fort som mulig. Så bra at det klaffet så fort for dere!
VinterSol+2 Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 gah, i samme situasjon som deg. fått blødninger to ganger, på samme tid som mensen burde kommet, og vart i akkurat en uke. bare at det bare har vært tulleblødninger, så vidt det har vært nødvendig å bruke truseinnlegg, liksom.. går og venter da. ingen positiv test, ingen mensen. bare.. ventventvent. KJEDELIG!
Mamma i vinden Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Hei. Legen min sa det ville ta 3-4 mnd før alle hormoner var ute av kroppen og kroppen kunne ta i mot et befruktet egg. MEN for min del, kom mensen etter to dager og etter 1 mnd var testen positiv. Litt overraska, kan du si... Men veldig gøy da. :-) Men tror så rask graviditet er unntaket heller enn regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå