Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Bhg ringte nå, et stoort eksem har spredt seg over nesten hele den lille kroppen hennes. Mistenker munn og håndsyke, men kan ikke si det helt sikkert ( hun hadde feber hele tirsdagen, oppmot 40).. Ringte legekontoret, men de hadde ikke noe ledig før om to uker! Må visst ta en drop-in time på mandag.. Er det noe jeg kan smøre på i mellomtiden så hun slipper å ha det så vondt? Hun har prikker over hele kroppen, + at det atopiske eksemet har blusset opp, spess på knehasene og på handleddene.. Huff! Hun klødde ekstra på sårene den dagen hun var varm og hadde feber og sover urolig om netterne pga kløing.. Har smurt noe fuktighetskrem på, men det hjelper ikke Hun er 2 år og 8 mnd..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Da hadde jeg dratt på legevakta rett og slett. I alle fall hadde jeg ringt dem og spurt om dette.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Ikke ledig? De har da vel akuttimer!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Legevakt er til for at man kan komme når man trenger! Men dette er nok noe annet enn hånd, fot og munnsyke..dette er blemmer som kun kommer inni og rundt munnen og på føtter og hender.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Uff ja.. Eksemen ble iallefall MYE verre etter febern, så en bra krem på resept trenger vi nok!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 Man får ikke eksem som brer seg over hele kroppen i løpet av en barnehagedag av fot og munnsyke altså, dette må være noe annet. Om det har kommet så mye så fort ville jeg ringt legevakten, antagelig vil de ha henne inn og se det i tilfelle allergi. Da jenta mi plutselig fikk utslett på hele kroppen måtte jeg komme med en gang... De kan sikkert gi deg noe kortison e.l. du kan bruke i helge, med så mye eksem må det gjerne skikkelig behandling til. Holder ikke med litt fuktighetskrem da.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Kan det være elveblest, tro? Er det små vabler i huden, eller er det helt slett? Definitivt legevakt-verdig, lille jenta skal jo ikke måtte gå sånn i dagesvis! Hvitvask som du får kjøpt på apoteket kan evt lindre svie og kløe. God bedring til vesla di!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Er det hånd, fot og munnvirus skal det være utslett inni handa, under foten og i munn. Ikke nødvendigvis alle tre steder på en gang. Gutten min har hatt det to ganger, og så fort kom ikke utslettet. Ikke klødde det heller, men det som derimot klødde og kom fort var elveblest.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 høyt sannsynlig bare den 4 barnesykdommen:) høy feber, etterfulgt av utslett over hele kroppen noen dager senere.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Ok takker for svar her! Nei eksemen er ikke bare slett, vansklig å forklare.. men noe ser ut som prikker. Og noe er rett og slett eksem, hun er atopiker og har vært det siden hun var nyfødt! Har vært mye skiftende vær her, så hun svetter og fryser om en annen.. Og da blusser eksemen kjapt opp. 4 barnesykdommen ja, kan jo mest sannsynlig være det da? Huff.. synes synd i jenta mi
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Eksemet fra den fjerde barnesykdom klør ikke... men det kan jo hende det er atopisk eksem som klør.. Jeg ville ringt legevakten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå