Gå til innhold

Svigerinnen min tar seg tilrette i hjemmet vårt - hva skal jeg si/gjør for å få slutt på det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søsteren til sambo er snart 28, og er på besøk hos oss en gang i uken ca. Da går hun rett i alle skapene og drar frem alt av snop og søtt, setter på bordet, og når hun går, er det som regel tomt. Er det noen sjokoladebiter igjen i skålen, skyndter hun seg og forsyner seg med resten. Får ikke engang anledning til å by henne noe, ettersom hun allerede forsyner seg med ting. Sitter jeg i sofa med pcen i fanget og hun vil inn på facebook, sier hun bare "kan jeg bare få den noen minutter", og så må jeg flytte meg. Skal hun på fest og ikke rekker ølsalget, kommer hun til oss og forsyner seg. Og skal sies at jeg er hovedforsørger mens sambo er arbeidsledig for øyeblikket. Men sambo gir villig vekk både øl og røyk, og ber meg flytte meg fra pc når hun ber om å få den.

 

Føler meg invadert i eget hjem, og føler at dette står i veien for at jeg skal ha et godt forhold til min svigerinne ettersom jeg krymper med en gang hun kommer inn døra. Føler rett og slett at hun utnytter sambo, på min bekostning.

 

Hva kan/bør jeg gjøre? Tie eller si til sambo at dette plager meg? Hvordan legge det frem på en fin måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok sagt i fra for veldig lenge siden jeg da. Gjem godisen deres. Si at dere ikke har noe. Hva skjer med samboeren din som ikke sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang roper du: "Dra fingrene dine laaangt ut av skapet mitt for svingende..det er min godis,min øl,min pc.. Se å hjelp broren din å få seg jobb,så får du smake når han har begynt å tjene penger ;)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så ville jeg sagt fra for leeeenge siden.

 

Svar tilbake med samme mynt. Dama er stålfrekk!

Feks.:

 

"Du bare forsyner deg ser jeg. Da kan du legge det tilbake der du fant det. Nå!"

"Nei, du kan ikke låne pc. Jeg bruker den nå"

"Synd at du ikke rakk øl-salget, men jeg har ingen øl å gi deg. Du får passe klokka bedre neste gang"

 

osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel puttet snop og digg et annet sted, ikke hatt øl i kjøleskapet, hatt kun min egen røyk. Laptoppen hadde jeg hatt et annet sted enn i stua.

Hadde hun etterlyst dette hadde jeg rett og slett bare sagt at vi ikke har fordi jeg ikke har råd til å kjøpe disse tingene da samboeren ikke har jobb.

Hun rett og slett utnytter dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...