Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Prøvd å finne ut selv, men kommer ingenting klokt ut av noe.. (ellr bare jeg som er blind?) Hvertfall: Jeg tok opp studielån i 2005 for å gå folkehøgskole, pga persjonlige problemer og en del tull fra egen side fikk jeg ikke godkjent, og endte opp med hele lånet (dumme dumme meg!) Jeg har ikke fått nedbetalt noe av lånet enda, da jeg ikke har vært i jobb siden jeg var ferdig på skole i 2007. Nå klarer jeg ikke få en butikk jobb engang, pga at jeg ikke har jobbet eller vært aktiv innen for annet enn nav kurs siden skoleslutt. Er anbefalt å ta noe nye studier, kanskje ny utdanning. Har funnet noe jeg gjerne vil studere, nettbasert studie, da jeg går hjemme med barn og venter barn nr 2. Men da kommer det da, har jeg muligheten til studielån nå, enda jeg ikke har betalt noe på det andre lånet? Aldri fått purringer eller noe, har fått utsatt nedbetaling pga arb.ledighet og psyken min. Er snakk om ca 30 000 som må til for den utdanningen jeg gjerne vil ta. Før noen "slenger med leppa": Jeg vet jeg har satt meg fint i det, både uten utdanning og med små barn, men jeg prøver å rette opp feilene mine nå, komme på bane igjen og ta ansvar for egen fremtid, og vil gjerne sett et bedre forbilde for barna mine.
mamma_til_gutt Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Ingen grunn til å slenge med leppa om dette! Syns innlegget ditt er positivt jeg Man har rett til inntil 8 års støtte fra Lånekassen. Det behøver ikke å være sammenhengene. Meg bekjent spiller det absolutt ingen rolle om du ha betalt ned på det gamle lånet eller ikke, så lenge det ikke foreligger betalingsanmerkininger på det. Slå på tråden til dem. Det er uhorvelig lang ventetid der normalt, men du får gjerne svar på det du lurer på (om enn på generelt grunnlag). Lykke til! Og du - vær stolt av at du faktisk tar tak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå