Gå til innhold

Er dette vanlig praksis...nav


*Lissi*

Anbefalte innlegg

Mannen skal ut i permisjon. Jeg begynner straks å jobbe igjen. Jeg jobber skift, så han skal ta ut permisjonen de dagene det kræsjer oss imellom.

Nav har rotet hele veien med søknaden. Og de har innrømt det.

Tirsdag ringte mannen de siden han ikke hadde hørt noe enda. Da var ikke søknaden behandlet. Ringte igjen i går, og fikk beskjed om at svar var sendt avgårde til han. Spørte om det var greit og at alt var iorden. Fikk til svar at det kunne hun ikke svare på FØR han hadde fått papirene...

Hørtes jo helt merkelig ut? Kan de virkelig ikke svare før man får brev fra de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan svare (så vidt jeg har skjønt) over telefon, jeg har fått de til å lese opp det som står. Regner dog med at er det mannen din det står på, så er det han som må ringe for å få opplysninger. Men det var vel han som ringte begge gangene kanskje? Om så, så skal de kunne gjøre det. Med mindre reglene er endret siden sist jeg ringte da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - for min del er det motsatt. De har fattet vedtak og jeg fikk svaret muntlig for et par uker siden. MEN jeg kan ikke få noe skriftlig før tidligst i slutten av oktober (dreier seg om noe annet enn foreldrepenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så over til litt seriøst:

Det er ingen grunn til at de ikke skal kunne lese opp vedtaket til deg. For å sikre seg at det er rette vedkommende som får svar, kan de jo bare ringe ham tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at de ikke har oppgitt noe pr telefon, men rot fra ende til annen ja!

 

Med storebror sendte vi inn 25 skjema + bekreftelser fra avbeidsgiverne våre!

 

Med lillebror orket vi ikke det, så vi har vært mindre fleksible. Nå har mannen pappa perm, han hadde en dag han måtte jobbe (som de ikke kunne ta "under bordet"), så det ble sendt inn skjema på at han jobbet denne dagen. Joda brevet fra nav sier at den dagen han har jobbet blir flyttet til slutten av pappa-perm perioden hans (så langt vel og bra). Men siden vi (mannen) fortsetter videre i permisjon etter pappa-permen mister vi en dag, for den andre permisjonsperioden blir ikke flyttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...