Gå til innhold

Jeg har fått sparken...hva gjør jeg????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt sagt opp uten å få skriftelige advarsler.. Er det lov?? Hvor kan jeg ringe for å få vite hva rettighetene mine er osv.????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg har vært sykemeldt i en mnd... Også har hun skrivd på oppsigelsen noen andre grunner som jeg overhodet ikke er enig i!!! Sikkert bare for å fylle på litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidstilsynet. De kontaktet jeg.

 

Enden på visa var at sjefen måtte betale meg en klekkelig sum i oppreising, pluss at han måtte skrive en god attest.

 

Tenker han var blid da han måtte skrive den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke oppsigelsesgrunn, men for din egen del er det sansynlig vis best å bare søke ny jobb.

Om du ikke har levert sykmelding eller liknende under sykdom regnes det som skulk og er selvfølgelig oppsigelsessgrunn, men det forutsetter jeg at ikke er tilfllet.

Si til arbeidsgiver at du er uenig i oppsigelsessgrunnlaget, men at du ikke skal lage noen stor sak av det hvis du får en ny jobb i løpet av oppsigelsestiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si hvor... Dere jenter her inne er så kjekke å ha!! Man får svar på alt man lurer på!! Tuusen takk:) Skal ringe arb.tilsynet nå med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man skal tenke seg godt om før man gjør det.

For det første er det ofte en veldig tøff prosess å gå gjennom der man må forvente å høre mye man ikke liker. Det er gjerne en grunn til at en arbeidsgiver ønsker å kvitte seg med en arbeidsgiver, selv om det ikke er en lovlig grunn. Det er ikke alle som har lyst til å fortsette å jobbe for noen de vet helst ikke vil ha deg der.

For det andre kan en slik sak gjøre det vanskligere å få ny jobb. De fleste arbeidsgivere er skeptiske til å ansette noen som allerede er i konflikt medden gamle jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg 11:09! Men jeg er jo nyskjerrig på hva jeg kan gjøre...jeg står plutselig uten penger.... er jo derfor jeg må vite hva jeg har krav på om du skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på dagpenger fra NAV fra dag en hvis du blir oppsagt.

Du sies opp fordi du har vært for mye sykemeldt og reagerer med å sykemelde deg ennå lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke stå opp for rettighetene sine er å være veldig usolidarisk med andre ansatte. Hva slags arbeidsliv og sikring av rettigheter får vi da, hvis folk velger den veien?

 

HI, du tar selvsagt kontakt med arbeidstilsynet. Oppsigelsen er, slik du fremlegger det her, usaklig. Skal denne arbreidsgiveren få fortsette å si opp folk på usaklig grunnlag? Hvem blir den neste det rammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke HI som sykmelder seg, men legen... Det er dessuten fullt lovlig å være syk i dette landet så det er da vitterlig ingen oppsigelsesgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei...jeg har vært sykemeldt en mnd....en over to sykemeldinger. Jeg skulle begynt å jobbe igjen på Mandag.

Snakket med arbeidstilsynet nå og hun sa at det er ingen rgler om at man må ha skriftelig advarsler før man få fyken.. Hun sa jeg burde tenke meg om jeg ville gå mot rettsak. bahhh......

 

 

 

TAKK TIL MENNENE OGSÅ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sparken mens jeg var sykemeldt, og jeg var ikke arbeidsgivers favorittansatt.. var ung og en del borte.

 

Uansett fikk jeg erstatning :)

 

Det er ikke lov å gi noen sparken når de er under sykemelding.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det veldig god, men for det første har du vel oppsigelsestid slik at du har en stund på å områ deg og for det andre har du i hvertfall muligheten til å få dagpenger med bare 3 (?) dagers karantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle sjefen min prøvde å gi meg sparken. Jeg var ikke medlem i noe fagforbund og ble det den dagen og jaggu meg fikk jeg erstatning å skal jeg si deg. Så du melder deg rett inn i fagforbundet og tar en tlf til de. De hjelper deg =) Man skal ha 3 varsler før de har lov å gi deg sparken. Og som en annen sier her de har ikke lov å gi deg sparken når du er under sykemelding. Sjefen ga meg sparken når jeg var sykemeldt og gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle fagforbund som aksepterer at man melder seg inn etter at man har fått problemer. Det blir som å tegne forsikring på huset etter at det har brent ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...