Gå til innhold

Dette med store barn og smokk...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg ikke har noe med det, men jeg får helt fnatt av unger i 3-4 års alderen og eldre som går rundt med smokk i kjeften på dagtid! Hva i alle dager er hensikten med dette? Jeg har en viss forståelse av at det kan være vanskelig å ta fra ungen sovesmokken og det er vel heller ingen krise at de bruker den litt lenge for å få sove, men på dagtid?? Why?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, foreldrenes ansvar å avvenne ungene med smukk i god tid før de begynner på skolen...

Skrevet

Jeg tenker at disse foreldrene gjør seg selv en bjørnetjeneste. Gutten min sluttet med smokk på dagtid i god tid før han var ett år, og det gikk over all forventing. Litt sutring, men det var igrunn over iløpet av et par dager. Det virker ikke som han har savnet dagsmokken. når vi står opp om morgenen vil han legge smokken på kommoden. Jeg har også prøvd å gi han smokk i bilen noen ganger hvis jeg tenker at han skal sove, da bare kaster han den vekk, vil ikke ha...

 

poenget mitt er at når ungene er 3-4 år er det nok ikke like enkelt! ungene går vel og henter smokk selv, og får raserianfall hvis den blir tatt fra dem..he he...

 

Jeg er glad jeg fikk lillebolle til å slutte i god tid før han fikk nyss om egen vilje ;-()

Skrevet

Ikke pent.

Eldste min sluttet da han var rett over 2 år, tvillingene har aldri hatt smokk.

Synes det var et mindre pent syn at en i bhg på nesten 5 år kommer med smokk.

Verste er at mammaen er tannlege.

Skrevet

Alt man skal bry seg om...Jenten min sluttet med sutt da hun var litt over 4. Litt tøft et par netter, ellers ingen problem. Brukte den ikke så mye på dagtid da, kun under kos:)

 

Utrolig hva folk gidder å henge seg opp i. Nå er ikke jeg unik, jeg ser mange ting som jeg inni meg tenker at er helt feil, men jeg vet jo at det stort sett ligger en historie bak. Og en filleting som smokkebruk da...

Skrevet

Noen som kjenner seg truffet...? Hvilken "historie" skal det liksom ligge bak det at en 4-åring får smukken regelmessig flere ganger daglig,f.eks til barne tv, i bilen, fra barnehagen osv. Filleting kanskje, men altså noe jeg og mange reagerer på. Synes ikke man skal behandle store barn som babyer jeg da.

Skrevet

Nei, jeg følte meg ikke så veldig truffet, det var jo meg som valgte å la henne ha smokken så lenge:) Helt ærlig, så bryr jeg meg ikke så mye om hva andre mener. Vi har alle våre ting:)

 

Som du sier, filleting, men noe som du, og mange reagerer på. Det jeg lurer på er hvorfor man gidder å reagere på filleting. Jeg gjør meg jo også noen tanker når jeg ser forskjellige ting, men det skal jo mer til en smokk hos en fireåring før jeg lar tanken blir i hodet mer en 3 sek:)

 

Skrevet

Noen barn er mer avhengige av smokken enn andre,men jeg forstår ikke helt hvorfor en skal utsette kampen for lenge. Det blir vel verre og verre å slutte med smukken ettersom ungen blir eldre vil jeg tro. Og en 3-åring forstår masse og kan forklares med logikk hvorfor han/hun skal slutte. Og på dagtid er det vel bare å nekte dem, ihvertfall ikke tilby smukken i tide og utide.

Skrevet

Vet du...akkurat det dri.. jeg i!

Det får nå være opp til hver enkelt familie...

Du får springe å nappe ut smokken da hvis du irriterer deg sånn :D

Skrevet

Hehe, det vil hun aldri finne på å gjøre. Da vil folk se at hun er typen som legger seg opp i hva andre gjør. Mye bedre å skrive om det her inne hvor ingen vet hvem som sitter på den høye hest og titter ned på andre:)

Skrevet

Synes det er merkelig at dere (du) driter så enormt mye i akkurat dette. Det finnes nok av bagateller folk henger seg opp i. Dette handler jo i tillegg om barneoppdragelse til en viss grad faktisk. I tillegg har jeg (hi) innrømmet at det ikke er min bissniss. Driter du like mye i alle de andre bagatellene her inne, eller er det kun ting du føler deg truffet i du driter så veldig av? Og ikke minst,- hvorfor svare på noe som du bryr deg så enormt lite om??

Skrevet

Så en unge på ca 4 - 4,5 år i butikken i går med smokk sammen med foreldrene sine....det blir bare for dumt!

 

Har også en nabo med en sønn på 3,5 år. Han bruker tydeligvis mye smokk fordi han har den stadig ute når han er og leker med de andre gutta (blant annet min sønn). Det er hvertfall teit. En ting er når de er lei seg osv, men her er faktisk ungen i aktiv lek med jevngamle....med smokken i munnen. Så klager faren hans over at han er litt sein språklig....eh....

Skrevet

Ja, jeg driter i alle bagateller:) Og det er jo mange som henger seg opp i mindre ting en deg HI. Grunnen til at jeg svarer på dette innlegget er at jeg er hjemme med sykt barn, og kjeder vettet av meg. Jeg har tid til å svare på innlegg jeg vanligvis ikke gidder å gå inn på.

Skrevet

Ok,hehe:-) Kjeder meg litt jeg og i grunn. Jeg er nok en type som har lett forå irritere meg muligens.På den annen side driter jeg i hva naboene tjener og har til middag:-)

Skrevet

En jeg kjenner hadde en sønn so brukte smokk til han var rundt 7 - 7, 5 år gammel. Det var fordi foreldrene ikke "hadde tid" til å avvennne med smokken. Han hadde store problemer med å snakke riktig i forhold til alder (uttalelse av enkle ord) og i tillegg har han nå såpass skjeve tenner at han må vel få tannregulering når den tid er inne..

 

Syns det er opp til foreldre selv å velge når ungen skal avvennes med sutt, men jo før jo bedre mener nå jeg.

 

Skrevet

Flott, for det irriterer meg enda mer, folk som bryr seg om hva naboen hadde til middag i går:) Eller hvordan naboen har råd til ditt og datt, for de tjener jo bare så og så mye... Huff... Satser på at du også driter i hva den og den dama putta i handlevogna på en onsdag;)

Skrevet

Ingen bryr seg, men jammen engasjerer det! Jeg synes barn over 1,5-2 år ser rare ut med smokk i munnen ute på dagtid. At de har den når de skal sove er greit nok. Men det er og blir teit med store barn med smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...