Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Lille snupp på 3 mnd er veldig rød og sår under haka rundt nedi hals gropen. Det lukter også stygt. Jeg vasker og tørker flere ganger om dagen men klarer tydeligvis ikke å holde det tørt. Burde jeg kontakte lege for dette? Kan det være sopp eller noe siden det lukter?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Hei! Vi hadde samme problem med datteren vår. det er ikke farlig, prøv i helgen og vaske med myke kluter, og puddre med pudder eller potetmel. Du får kjøpt pudder på apoteket og i noen matbutikker. Babybutikker kan også ha det. så blir det bedre. Gratulerer med en litta en
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Tusen takk :-) Du tror ikke jeg trenger ringe lege da? Sitter og venter på at de skal åpne.. Det er så ekkelt siden det lukter, og det er fryktelig rødt. Jeg bruker potetmel i rumpa og det fungerer veldig bra, men her har ikke potetmel hjulpet...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Så du har prøvd med potetmel i halsen da kan du jo ta en telefon og se hva de sier. Men det er ikke noe å stresse for ikke vær bekymret.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Er redd og bekymret siden det lukter og siden det er så innmari rødt...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 Det lukter fordi det er ett "tett" og sårt område. Det blir litt råttent liksom. Tørk godt etter vask, og pudre.Enten med potetmel eller pudder. Pass på å rengjøre/ tørke godt flere ganger om dagen frem til det er tørket opp. Ikke farlig og du trenger ikke å ringe lege selv om det lukter høgg. (en såkalt sikkelsmekke kan også virke forebyggende fremover)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Men jeg rengjør jo flere ganger om dagen... Jeg tørker med våt klut og tørker/klapper med tørr klut. Og har på potetmel. I morges tok jeg på inotyol for det så så innmari sårt ut. Hvordan ser det ut eller lukter om det er sopp da??
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Og hun bruker alltid sikle smekke. De små trekanta fra name it er veldig fine og søte. Men det blir jo vått likevel.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Jo jeg må ringe legen. Syns det blir rødere og rødere.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Vi brukte zinksalve. Da forsvant det for en stund, men om du er bekymret ringer du legen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Da gjør du rett i å ringe legen. Du vasker, tørker og pudrer/smører mange ganger daglig og det blir bare verre, så da hadde jeg også tatt en rask telefon
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Jeg var hos legen. Jeg skal smøre med inotyol 2-3 ggr om dagen og komme tilbake over helgen hvis det ikke har blitt bedre. Men skal jeg vaske av/skylle av inotyolen mellom hver smøring?? Eller bare smøre oppå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå