Gå til innhold

Pappa & Maria, herregud for en bok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har boken kommet, om livet som enkemann og pappa til ei lita jente som leter etter mammaen sin overalt.

Utrolig bra skrevet, boka er skrevet til datteren, og forteller kjærlighetshistorien til foreldrene og om livet etter at mammaen døde.

Anbefales, Marius Holmsen har et utrolig fortellertalent!

http://www.haugenbok.no/katverk.cfm?kpr=10-1_4&cid=223217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke noe om han, jeg. Det virker som om han lever i en boble og aldri kommer seg videre, og samtidig også sørger for at datteren hans heller ikke kommer seg videre og at de skal aørge for alltid.

Ja, det er selvfølgelig viktig å bevare minnene og sørge for at datteren ikke glemmer mammaen sin, men jeg synes det er litt vel "mye"...

Skrevet

Jeg liker ikke måten han skriver, det er en ærlig sak, og ettersom jeg ikke ser på ham som "et utrolig forfattertalent", velger jeg å la boken hans ligge. Allikevel synes jeg det er ganske tåpelig å skrive; "jeg synes ikke noe om ham, virker som han lever i en boble og aldri kommer seg videre, og at han sørger for at datteren også skal sørge, for evig tid".

Ærlig talt, hvordan kan du si sånne ord? Tror du han er ute etter at datteren skal ha en forferdelig barndom hvor hun til stadighet blir påminnet om å savne moren sin, og sørge, konstant? Stygt sagt.

Skrevet

Jeg skrev heller ikke "forfattertalent", jeg skrev fortellertalent, og det er en vesentlig forskjell. Jeg tror han kan bli en super barnebokforfatter f.eks.

Og han sørger dypt, det er det ikke tvil om, men boken viser helt klart at livet hans går videre. Det er mye latter og glede også, ikke bare sorg. Helt fra omtrent første side skriver han at livet går videre uten henne, at de bygger seg opp et liv og en fremtid uten henne. Om hvordan barnets livsglede og latter gjør det umulig å forbli bare i sorgen..

Men jeg skjønner godt at han er redd minnene skal gå tapt før jenta er stor nok til å stille spørsmålene, for som han selv skriver så glemmer man mer og fortere enn man tror.

Jeg liker boka, det er en fortelling fra virkeligheten som gjør inntrykk.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...