Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 tulla er 1 dag og ikveld sov hun fra seks til nå, ammet hun i hele idag flere timer i strekk, prøver å vekke henne for å gi pupp men hun sover bare... hvor ofte ammet dere evt vekket barnet i begynnelsen?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Hvis babyens vekt er økende, og babyen sover fredelig, er det vel ikke så mye å anstrenge seg for... bortsett fra at du ønsker å holde oppe melkeproduksjonen. Er babyen for trøtt til å amme, kan du bruke brystpumpe så lenge.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Oki:) takk! kan da barnet sove så lenge det ønsker?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Så lenge det ikke er noe alvorlig galt med barnet, la det sove! Ikke amme mange timer i strekk. Prøv å få til måltider. Vi hadde pre-dysmatur. Vi vekket ALDRI og det gikk veldig fint. Jeg ammet/matet hver 3. time (hvis hun var våken da). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Gratulerer med en liten en:) Jeg vekket aldri babyen min for å mate, hun fikk mat når hun var våken og sulten.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 Det første 2-3 dagen måtte vi vekke for vi hadde en baby som bare sov og sov. Jeg måtte få i gang melkeproduksjonen og det er viktig at baby ikke mister mer enn 10% av kroppsvekta de første 2 døgnene. Vi vekket hver 3. time på dagtid og hver 4. på natta. Etter dette har vi i ikke vekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå