Gå til innhold

Gutten vår biter oss!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd noen ganger nå at han har bitt oss. I dag beit han meg så hardt i magen at jeg fikk et sår.. Han er litt øsen når dette skjer. Han er 14 måneder og har ikke (heldigvis........) begynt i barnehagen. Er livredd for at han skal bli en biter!! Hvordan får vi stoppet dette?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier strengt NEI, tar han bort og sier han skal være snill, og vis han hvordan han skal være snill! Har funka på alle mine 3! ;)

Skrevet

Vår holdt på sånn også en stund. De klør i tennene, og kanskje synes han du er så fin og god at han gjerne vil tygge litt på deg også.

Det går over! Si at det ikke er lov, og at du heller vil ha en god kos.

Skrevet

Vet jeg kommer til å få refs nå, men det får så være.

Datra vår gjorde det samme når hun var 15 mnd, bet oss til blods og blåmerer når hun ble sint. Vi prøvde alt for å få slutt på det, men ikke noe hjalp, en dag bet hun meg så hardt i leggen at blodet sildret, jeg vridde meg rundt og bet henne i underarmen, var ikke planlagt, men var frustrert, hadde vodt og var så lei det tullet. Bet jo ikke så veldig hardt, men nok til at hun felte noen tårer og sa au, satte meg da ned og fortalte at det gjorde like vondt for oss hun bet, som det hun hadde nå. Etter det var det slutt på bitingen, jeg gikk med skyldfølelser i en uke, men gjort er gjort, og det var siste utvei.

Skrevet

Det er helt vanlig at de "tester ut" biting en periode i denne alderen. Du sier "nei" og "au au" og viser at du får vondt og at det ikke er greit å bite. Gutten vår beit bare noen få ganger før han skjønte at det ikke var greit, siden har han aldri bitt folk.

Skrevet

Tusen takk for svar damer! Vi håper så inderlig at dette bare er fordi han klør i tennene. Natt til onsdag skreik han mye, han holder på med noen jeksler. Jeg skal prøve å gjøre det dere har gjort om han skulle finne på å bite oss igjen!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...