Benkit Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Jeg må bare dele min flotte opplevelse i dag med dere! Jeg hadde i februar en ma og 2mnd senere en konisering, etter førstemann hadde jeg en blodpropp, så bekymringene i dette svangerskapet er store! Ikke minst fordi jeg har hatt en del missfarget utflod siste uken... man tenker jo alltid det verste når det har gått galt før! Jeg bestilte derfor tidlig ul hos sentrumslegene for å få konstatert at det er liv. I tillegg ville jeg ta en celleprøve som jeg likevel skulle ta om en mnd pga etterkontroll av koniseringen... Den omsorgen og seriøsiteten jeg ble møtt med har jeg ikke møtt i helsevesenet noensinne tror jeg. Han tok meg og alle mine bekymringer så utrolig på alvor! I tillegg kunne han fortelle meg at de som har hatt blodpropp tidligere har større risiko for både sa og ma i senere svangerskap og at det kanskje var n sannsynlig grunn for min ma. Han kunne og fortelle at ved å begynne på blodfortynnende før gravdiditeten eller så tidlig som mulig i mange tilfeller kunne forhindre abort. Jeg ble derfor satt på blodfortynnende i dag. Når jeg uttrykte min skrekk for fragmin sprøyter som jeg syns er pyton! Fant han et annet alternativ til meg som skal gjøre mindre "vondt". Jeg syns for det første det er helt utrolig at jeg aldri har blitt informert om dette med blodpropp og abort tidligere.. han fortalte meg også om et par andre "tilstander" som er risikofaktorer for abort hvor han har metoder for å forhindre dette. Nå skal det sies at denne legen er spesialist og har skrevet en doktorgrad i dette med blodpropp etter svangerskap og alle faktorer rundt. det. Jeg spurte han om hvorfor jeg aldri har fått høre noe om dette og han sa enkelt og greit at det er veldig mange som ikke har fått det med seg og som ikke besitter den samme kunnskapen som han gjør siden han forsker på dette. Han setter også i en del tilfeller gravide på blodfortynnende som ikke har hatt blodpropp, dersom de har mistet tidligere og han mener det skylles dårlige forhold i livmoren(eller noe sånt:) Han satt meg opp på ny kontroll time hos han om 3 uker for å følge med og skal fikse meg ekstra ultralyder på haukeland for å følge opp. I tillegg skal han ta noen ekstra blod prøver for å sjekke om jeg har en tilstand(som jeg ikke husker hva heter) men som kan gjøre at morkaken ikke fester seg skikkelig til livmoren og dermed kan ende i senabort... dette har han i så fall metoder for å forhindre som er meget effektiv... Jeg må bare si at jeg er helt fasinert!! Har aldri opplevd at noen tar meg så seriøst. Fastlegen sa bare at jeg måtte se tiden ann og så lenge jeg hadde svangerkskaps symptomer lovet dette bra! Syns ikke de tar det serlig seriøst så tidlig i svangerskapet(uke 7 er jeg)Jeg tenker jo på hvor mange sa og ma som kanskje kunne vært unngått?? For meg var dette iallefall verdt hver eneste krone. Kan også legge til at et familie medlem som hadde slitt med å bli gravid i lang tid ble gravid på første forsøk etter hjelp fra samme mann.... jeg er så glad det finnes flinke folk:)) I dag legger jeg meg med litt mindre bekymringer:)
Onyxia Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Jeg går fast hos sentrumslegene i Bergen. Kom i kontakt med han ved en tilfeldighet i mars i år, da lette etter en privat gynekolog fordi jeg var overbevist om at noe var galt med graviditeten min. Jeg hadde rett. Fikk påvist en MA. Måten han møtte meg på og behandlet meg på er unik og jeg har ikke opplevd maken før. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gikk dit. Han sa han skulle gjøre alt som var i hans makt for å hjelpe oss å få et barn. Så langt har han holdt det han lovet. Vi er nå 9 uker på vei og får tett oppfølging av han.
BabyBrikken Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Jeg må bare få henge meg på her, og skryte litt av dem jeg også! Nå har jeg vært heldig, med et uproblematisk svangerskap hittil, så jeg har bare gått der for å være sikker på at alt er i orden. Selv om jeg egentlig ikke hadde noen grunn tilå tro at det ikke var det. Føler at vi har blitt utrolig godt tatt vare på begge gangene vi har vært der. Vi kan spør om alt vi vil, og han har godt tid til oss og forklarer og svarer på det vi lurer på. Han er en veldig behagelig person, jeg grudde meg masse til første UL som var innvendig, men dette gikk kjempe fint. Han kunne ikke vært mer behagelig, og jeg følte på ingen måte at det ble ekkelt eller ubehagelig. Og jeg har virkelig problemer med nakenhet ovenfor fremmede.. Jeg føler at jeg når som helst kunne tatt kontakt for å spør om ting jeg hadde lurt på. Hos han føles ingen spørsmål dumme, for han vil virkelig hjelpe! Han ønsker at vi skal ha det så godt som mulig gjennom svangerskapet, og han er rett og slett bare en fantastisk ressurs! Sentrumslegene kan virkelig anbefales på det sterkeste!
LilleNydelig Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Så bra!! Jeg har lurt noen ganger på om jeg skulle ringt de, men så har det liksom ikke blitt til.. Nå kunne jeg egentlig godt tenke meg å bestille time til tidlig ul der! Legen min sendte henvisning til KK igår, men tenker det komme til å ta laaang tid :/ Har to SA bak meg, og skulle så gjerne sett et bankende hjerte, helst fortere enn svint! Men, er det ikke veldig dyrt der? I hvertfall om du skal ha oppfølgingstime i tillegg? Hvor mye betalte du, og hvor mye må du ut med neste gang? Det er jo helt klart verdt det, i hvertfall om legen er SÅ fantastisk som dine erfaringer tilsier Spørsmålet er jo bare om det heller vil svare seg å vente på time fra KK. Noen som har erfaringer fra ventetid der?
Benkit Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg vil absolutt anbefale det!! Har vært på ul hos Kk et par ganger men det kan ikke sammenlignes! Jeg betalte 1200 men da var det med en celleprøve også.. Var inne i ca 45 min.. Han har så sinnsykt peiling og spesielt hvis du har mistet før har han masse triks i ermet:)) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå