Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Jeg har latt 3 åringen min begynne med turn. Han må øve på motorikken sin, og jeg tenkte at turn var KNALL for dette formålet Vel, det går ikke så bra som håpet... Han er flink til å være aktiv og prøve, men han takler ikke det å få beskjeder når det skjer så mye rundt ham :/ De skal løpe rundt på en bane hvos det er forskjellige ting de skal gjøre, stupe kråke, balansere på bom, krype under osv osv. Dette går relativt greit, men han liker ikke alle tingene like godt, så jeg må lede han gjennom en del. Målet er jo ikke at han skal gjøre alt like mye hver gang, men hvis det skal ha noe innvirkning på balanse er det jo greit at han går på bommen i ny og ne. Han er ikke glad i dette, han vil ikke at jeg ber ham om å gjøre de tingene han synes er kjedelig eller vanskelig. Jeg er positiv og kjefter ikke, men han blir sint på meg. Når de skal ha felles opplegg med feks fallskjerm klarer han ikke å følge beskjedene de får, han gjør det han lyster. Jeg mener jo at det ikke kan forventes så mye mer av en 3 åring, men det fungerer litt dårlig når han ikke snur og løper tilbake til meg når de skal løpe under fallskjermen, for da kræsjer han med andre barn. Jeg føler at han kanskje ikke er moden nok til å være med på slike ting, men jeg håper jo at vi kommer oss gjennom et år med turn, og at han vil bli flinkere slik at han får trening motorisk. Han er en skikkelig herlig vimsekopp med sterke meninger. Han er snill som dagen er lang, sjarmerer alle og er god venn med alle på turngruppa. Men som eneste gutt i flokken ser jeg godt forskjell på min besteme gutt som nekter å gjøre det han skal og som løper rundt og vimser og jentene som løper gjennom banen og gjør alt de skal... Sukk...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Han er for liten! Motorikken kan dere trene på hjemme. meld han heller på senenere:-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Vil ikke påstå at det er for tidlig. Min eldste begynte med trening da han var tre og det stemmer nok at fokus er ikke det de er best på, men se på hva barna lærer! De lærer seg mestring og at sport er gøy! De får utfordret kroppen sin og ikke minst så får de leke. Ingen forventer at en treåring skal følge med hele tiden og høre lydig etter, spesielt ikke gutter. Gi han ros når han "jobber bra" dvs gjør oppgavene å overse litt når han ikke er helt med. Snakk med instrutøren om hva hun synes. Min eldste elsker å trene, han følger fortsatt ikke med på alt, men klarer å holde fokus i 90% av treningen og det er veldig bra! Det eneste vi hele tiden har vært nøye med er at trening skal være gøy også!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Han er ikke for liten! Stå på! MEN det du og sønnen din skal øve på, er at han skal være i turngruppa og rommet (gymsal, sikkert) alene. Uten deg. Tro meg, det vil være en stooor fordel både for gutten og deg. Og for instruktørene. :-) Been there, done that.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Men hvorfor pokker får foreldrene lov til å være inne sammen med ungene når de trener? Minsta her går på ballett og svømming, men foreldrene får da ikke være med inn! Det er håpløst for instruktørene å instruere med foreldrene tilstede.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 nei, jeg forventer heller ikke at han skal følge alt, men jeg kjenner jeg henger etter som en jojo Han løper rundt og plukker på alt, han sniker i køer, han er aldri slem eller noe slikt altså, men han er en skikkelig vimse Jeg synes bare det blir så veldig synlig når jentene i gruppa sitter pent på fanget til mamma og pappa på oppropet, mens min lille pode vrir seg som en mark. Jentene kan være litt redde og trenger litt tid på forskjellige områder, mens min laban hiver seg i alt med hud og hår, hyler og skriker (av glede, dog høylydt) og roer seg ikke ned i 3 sekunder for å høre på beskjed fra meg eller instruktøren når han gjør noe feil osv. Han trenger denne treninga virkelig, men jeg kjenner jeg er helt utvridd etter 60 minutter med jojovirksomhet. Han koser seg da, men når skal han roe seg ned et hakk eller to? De løper/hopper på en stor hoppeslottmadrass, og han følger ikke med på hva han gjør og jeg må huke tak i ham før han løper rett utenfor Skal prøve mer, men trenger bedre metoder på å får ham ned på landejorda når han er høyt oppe i taket;) HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 det er en foreldre/barn gruppe, så foreldre MÅ være med, aldersgruppa er 3-5 år, og de fleste er 3 år eller like før 3 år, så instruktøren må ha med foreldre for å passe på at barna ikke slår seg osv. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Er du sikker på at han ikke er for sliten på slutten av dagen til å konsentrere seg? Sulten? Turn er gøy så lenge det er lek og moro. Om han ødelegger mye for de andre kan det jo bli kinkig å delta, men ellers ville ikke jeg bekymret meg for at han ikke klarer å følge regler og systemer helt ennå. Snakk litt med instruktøren, hun har sikkert erfaring med mange slags barn :-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 nei, han ødelegger heldigvis ikke for andre, unntak blir vel når barna kræsjer under fallskjermen, men kryss i taket, han er ikke den eneste som kan løpe for langt, han gjør det bare hver gang mens jentene gjør det en gang i skuddåret.Han er som sagt kjempesnill og sjarmerende, og instruktøren liker ham godt, men jeg skulle bare ønske at han ikke motsa seg øvelser så ofte, og ikke lukket ørene så mye HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Han sover forresten dupp i BHG den dagen det er turn, og jeg henter tidlig den dagen og vi spiser et godt måltid og koser oss hjemme en drøy time/halvannen før vi drar på turn HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå