Gå til innhold

6-åringen min er så sint hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles ut som han er i tenårene ut fra humøret å dømme. Han skal helst ikke gjøre det jeg eller pappa sier og blir så sint hele tiden... Noen som kjenner seg igjen? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en jeg å..vanskeli det der!

Vi måtte bli litt strengere. At når vi sa nei,så måtte han forstå at det betydde nei. Prøver å ta litt ekstra tid med han da. Gjøre noe han syns er morsomt,tegne,leire. Vi fant ut at det var for lettvint å la han se film "hele" tiden. Han må få bruke hjernen sin.

Han var sint hele tiden,men når han fikk brukt litt energi..ute med oss,el tankelek inne. Så ble han litt mer tilfredstillt.og mye roligere.

Må jo å forklare at amn kan ikke gå å være sint hele tiden.

Jeg sa og viste han hvis mamman skulle gå å være sint å brøle hele tiden..da lo han godt.

Lykke til ;)

Skrevet

Uff ja... Vanskelig!!! Nesten så jeg lurer på om han kan ha ADHD... Stakkar...:( blir så mange kjipe situasjoner...:( jeg blir trist av det...

Hi

Skrevet

Har også en 6 åring, og kjenner meg igjen ja! 6 år er jo en slags prepubertal fase og merker godt på jenta mi at det er mye føleleser i sving som hun ikke alltid har helt kontroll på... Jeg tenker at det hun går igjennom nå er et utviklingstrinn som kan være vanskelig. Overgang fra barnehage tiil skole, løsrivning fra foreldre (6 års alderen er en ny løsrivningsfase hvor de blir endas mer selvstendige) så vi løser det ikke med mer grensesetting, heller mer forståelse og gir henne rom for å være sint og sur, sutrete og grinete. Dette er noe de uansett må igjennom. Ellers syntes jeg svaret til anonym over her var fint, det å aktivisere han litt mer enn dere pleier, for å pleie forholdet dere imellom. For sånne perioder kan være ganske tøft på mor barn forholdet(far barn også selvfølgelig) Det kommer dager jeg lurer på om jeg i det hele tatt liker barnet mitt, sånn satt litt på spissen ;)

Skrevet

Ja, min 6 åring er også slik. Han har ikke ADHD, det vet vi 100%. Men han er også veldig sint og gidder rett og slett ikke å høre på oss voksne. Er en slit noen ganger, og jeg innrømmer at jeg blir sint tilbake. Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre med det, uten å bli sint. Håper bare at det går over snart :P

Men ellers er han en grei gutt, når han ikke får disse sinneanfallene sine.

Skrevet

Så deilig å se at det ikke er bare min 6åring som er sinna ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...