Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 hva tjener denne personen? Ingen grunnlag for dagpenger eller noe annet. Jobber 7 timer, 5 dgr i uken og får betaling via nav. Noen som har peiling?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Ingen grunnlag for dagpenger eller noe annet...? En får ikke betaling via nav hvis en ikke har grunnlag for å få tiltak, det sier seg vel selv? En må ha et vedtak. (jeg jobber tett med nav, og vet de ikke betaler full lønn til mennesker helt uten videre) Går en som ordinært ansatt men nav betaler lønnstilskudd til bedriften? Er det arbeidstrening? Praksisplass? Hvilken bransje?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Blir jo helt umulig å svare på når man ikke kjenner hva personen jobber som. Da jeg jobbet i skolen var det flere fra Nav der. De fikk samme lønn som oss andre. De fikk betalt av Nav, vi fikk betalt av kommunen. Det jeg vet er at skolen mottok støtte for å ha nav-folk der.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Er på sfo. Antagelig for å skaffe seg arbeidserfaring siden personen ikke har det. Vil tro det ligger noe tiltak bak. Vet bare at personen ble tvunget ut i arbeid så og si og at nav skulle betale.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Det spørs på stillingsbeskrivelsen. Dersom det er en jobb der man ikke trenger utdanning, vil man normalt lønnes som assistent. Iflg. Hovedtariffen for kommunal sektor, ligger årslønna for assistent uten ansiennitet på rundt kr 245000
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Så en får altså vanlig lønn? Hva må til for at nav kan betale slike praksisplasser da? Selv har jeg lang utdannelse men bor på et sted hvor jeg ikke får brukt den. Har gått arbeidsledig en god stund og har nå fått et vikariat, men det varer ikke lenge.Skulle gjerne prøvd meg som lærer jeg, men det kunne ikke nav betale. Er det bare de som har valgt bort utdannelse som får hjelp da?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Jeg som jobber på skole/sfo... Vi hadde folk som ikke kunne bruke utdannelsen sin pga belastningsskade (vond rygg, allergier, skade i arm osv). Du kan ikke videre jobbe som lærer, men som assisten kan du.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Ja, har søkt som assistent og vært på skolen og spurt også men ingen napp. Kunne tenkt meg ta ppt om jeg syns det var greit slik at jeg kunne jobbe innen mitt felt. Kan nav betale en slik praksisplass siden skolen ikke har behov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå