Gå til innhold

Hvilken mat har dere stående klar til fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv bare lagt en pakke kjeks, småsulten og energidrikk i bagen. Har dere noen andre gode tips til energirik mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte ikke spise noe som helst under fødselen sist gang. Bare kastet opp. Drakk saft da! Tenker mannen får løpe å kjøpe noe i kantina hvis det er noe jeg får lyst på. Men hører de som har med sjokolade! Godt for mannen og det! :-)

Skrevet

Jeg har ikke pakket noe, da hadde jeg sikkert bare spist det opp her jeg går og venter ;)

Skrevet

Mat var det siste jeg tenkte på under fødselen...men noe å drikke er greit å ta me...så cola og evnt energidrikk skal stå klart!

Skrevet

Nøtter og sjokolade - og når vi kommer så langt skal vi smøre med noen brødskiver også :-)

Skrevet

Jeg regner med jeg får mat og drikke på sykehuset ( sist gang gikk det så liten tid inne på sykehuset at jeg tror ikke jeg drakk noe som helst)

Kanskje jeg tar med noe til å ha på hotellet etterpå.

Skrevet

Regner også med at vi får brødmat på føden hvis vi ønsker det underveis :)

Skrevet

Har kjøpt yt youghurtdrikk, og yt drikk (saft) + kjeks med sjokolade. Spørs om det blir spist ;) Men tenker å smøre matpakke til samboer før vi drar opp siden de ikke får mat (kk, haukeland).

Skrevet

Her får man ikke mat på føden, så må ha med alt selv! Jeg har med en pakke kjeks, ei stor plate med melkesjokolade, samt at vi tar med oss noen pizzahorn fra fryseren når vi drar :) også har vi med småpenger til automaten i gangen i tilfelle ting skal skje på natta og kantina ikke er åpen og jeg får lyst på kald cola eller noe ;) har ikke med drikke, da det får man på føden. Snedig det der, drikke får man, men ikke mat !

Sist hadde jeg ikke lyst på hverken mat eller drikke, tror jeg spiste ett tørt knekkebrød, enda det tok over et døgn... Men bedre å være på den sikre siden, og regner med min kjære også trenger litt påfyll underveis. Spesiellt om det tar like lang tid som sist!

Skrevet

Yt produkter var lurt, det må jeg kjøpe i mårra:)

Hvor skal dere føde hen da? Jeg skal føde i stavanger, trodde vi fikk mat der, men er ikke sikker... Noen som vet?

Skrevet

eeehhh regner med det er mat til far dere snakker om??? sist jeg fødte var det ikke snakk om å spise så mye som en sjokoladebit en gang for meg.. fikk klyster så kan kanskje ha noe med det å gjøre.. hadde med banan og sjokolade men fikk ikke spise noe før fødselen var over... fødte på ullevåll for 4 år siden. mulig det er nye regler nå og at det kanskje er opp til hver enkelt jm... mannen fikk tilbud om brødmat da

Skrevet

sist spydde jeg som en gris og det siste som fristet var mat.. det var faktisk ikke i tankene mine i det heletatt før jeg var ferdig! jeg hadde med meg kjeks med sjokolade, litt smågodt, brus og energidrikk, og en vannflaske.

drakk en slurk vann nå og da, og spydde å spydde.. :) fikk verdens beste toast da jeg var ferdig dusjet, da var jeg i himmelen! far maste om at han var sulten da, men fikk lite sympati der jeg hang over senga med bøtta i hendene.. ta med noe til mannen, så slipper du mas! :P

Skrevet

Har litt kjeks og slikt i baggen. Men satser på å spise et par brødskiver på vei inn til føden. Forrige fødsel gikk raskt. Den startet kl 2.30 om natta og jenta var ute 7.15. Det er gjerne en stund siden man har spist når man våkner midt på natta, kanskje så lenge som siden middag. Så det er lurt å spise litt mat, før det blir for vondt, slik at man har litt energi til fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...