enits40 Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Her ser det ut til å bli bråstopp. Har gått fra 3 amminger per dag, til bare et sutt og så helt sluttn - til og med i halvsøvne. Synes det er trist, jeg, for var egentlig ikke klar for å slutte med ammingen. Så... hva gjør jeg nå? Begynner med mme? I så fall hvor mye? Eller kan jeg prøve forsiktig med vanlig melk?
Bad habits har tre små Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Har hatt lignende erfaringer med mine to eldste. Jeg tenker at du kan gå rett over på kumelk nå, siden barnet ditt nå nærmer seg et år. Det er trist når ammingen slutter så plutselig, men du kan jo trøste deg med at du slipper å avvenne. Det har jeg hørt kan være ganske så vanskelig og utmattende:-)
enits40 Skrevet 29. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2011 Takk for svar! Så greit at jeg kan gå over til kumelk da. Ja, kanskje det ikke er så dumt after all (selv om det føles vemodig)... Fikk du veldig spreng da du sluttet så brått? Måtte du pumpe? Jeg har vært litt plaget av vonde kuler når det går langt mellom hver amming, så merker at jeg gruer meg litt for hva jeg har i vente....
Bad habits har tre små Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Nei, jeg merket ingenting. Det forsvant sakte men sikkert. Men det skal sies at jeg bare ammet et par ganger i døgnet den siste tiden før de sluttet. Hvis du får spreng, så må du nesten bare forsøke å håndmelke eller pumpe ut litt - men ikke for mye (dette vet du sikkert fra før). Heldigvis er kroppen laget så fint at den justerer seg rimelig fort:-) Men jeg kjenner igjen følelsen din. Det er vedmodig når det tar så brått slutt. Man har jo ikke rukket å forberede seg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Jeg var lei av å amme nå, så avvente 1-åringen min nå i helga. Det gikk veldig greit, men jeg slet litt med spreng de første par-tre dagene uten amming. Pumpet litt en gang om dagen for å lette litt på trykket, og nå er det helt greit, ingen kuler eller andre problemer
enits40 Skrevet 29. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2011 Så godt å høre, takk for svar! Har overgangen til kumelk gått uten problemer, eller er det noe man bør være spesielt obs på?
Bad habits har tre små Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Akkurat dette har jeg ikke så mye greie på, men jeg har ikke merket noe når mine har begynt med kumelk. Pleide å varme den i begynnelsen - og det likte de godt. De har i grunn bare gulpet nedpå;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå