Gå til innhold

De får aldri navnet hennes riktig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår har et navn som barnehagen aldri får riktig.

Navnet skrives i ett, men de deler det bestandig opp i to.

Vi har sagt flere ganger, sånn i farta, at navnet skrives i ett. De sier "OK", men på neste lapp eller uansett som sendes med henne, så er navnet igjen delt opp i to.

Noen synes nok dette er idiotisk å irritere seg over, men hun heter "Marianne", ikke "Mari Anne"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heter hun Marianne, eller var det bare et eksempel? For hvis man ikke klarer å skrive Marianne riktig, et av de vanligste navnene i Norge, da har du seriøse skriveproblemer.....

Skrevet

Hehe, det var et eksempel på et navn som KAN deles opp. Har faktisk sett Marianne delt opp flere ganger, og det er like sært hver gang.

HI

Skrevet

I barnehagen til dattera mi skriver de alltid Rebekka i stedefor Rebecca, som hun egentlig heter, men jeg har ikke giddet å kommentere det... På alle viktige lister har de det jo riktig, men ikke på turlistene, sovelistene osv.

Skrevet

Sønnen min heter Philip, og i barnehagen skriver de alle varianter. Philip, Phillip, Philliph (blir jo bare helt teit ; Filif, liksom), Filip, Fillip osv......

Akkurat dette navnet kan jo skrives på flere måter, så jeg gidder ikke henge meg opp i det. Men "Marianne", den burde jo være grei ;)

Skrevet

Kjenner tre som heter Mariann, en skriver Mariann, en Mari Ann og en Marian (sistnevnte er for meg utrolig sært, det er jo et østeuropeisk mannsnavn, og ikke et norsk jentenavn).

Hadde ikke reagert på Mari Anne, jeg veit om flere Kari Anne, og ville vel tenkt at det var etter samme "modell"...

Skrevet

Ja, skjønner deg godt. Det er syyyyykt irriterende at barnehagen ikke skjønner at sønnen min heter Carosander og ikke Caro Sander.

Skrevet

Jeg synes ikke det er idiotisk å irritere seg over, da vi har noe av det samme problemet. Bhg klarer ikke å skrive navnet til datteren vår riktig, og det er et dobbeltnavn med to vanlige navn.

Må innrømme at jeg synes det var litt trist på julaften da vi skulle pakke opp gaven hun hadde "laget" i bhg. Det var et bilde med hennes hånd og et flott dikt. Og nederst hadde de skrevet navnet hennes med dato..., men navnet var helt feil... det ble et engelsk guttenavn i stedet for hennes. Da ble jeg litt lei meg, fordi det hadde vært en koselig ting å hengt opp på veggen.

Skrevet

Skjønner at det er irriterende, ellers så er det nettopp derfor jeg har valgt navn som nesten bare kan skrives på en måte - ingen misforståelsen - veldig greit, og så er de internasjonal... OK!!! det er er en annen diskusjon;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...