Gå til innhold

ang smerter i vagina...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan det være for no? jeg har til tider en ganske sterk smerte i vagina. klarer ikke helt forklare hvor det er, men det kjennes mest ut som det er rett innenfor de ytre leppene... smerten forsterkes da jeg går, eller løfter beinet. SPESIELT om jeg bruker beinet til å f.eks skyve en tung bag. noen som har vært borti dette før? det kommer og går... har tidligere hatt det mest i forbindelse med mensen, men nå er det utenfor mensen og en sterkere smerte! Og, nei, jeg er IKKE gravid! på forhånd, tusen takk for alle svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til en kiropraktor eller manuell terapeut. Grunnen til det er at smertene kommer når du skal skyve noe med beinet eller løfte det. Du kan ha låsninger i symfysen eller bekkenet, men det er også en del muskler som kan gi overførte smerter dit du beskriver. Kan bli ganske sterke smerter av slike plager.

Nå kan ikke jeg si sikkert hva det er, men jeg ville startet der om det var meg selv. En kiropraktor har nok kortest ventetid. En manuell terapeut trenger du trolig henvisning fra lege til, det trenger du ikke til kiropraktor.

Lykke til! :)

Hilsen fysioterapeut

Skrevet

Tusen takk for svar fysioterapeut! :) skal absolutt vurdere kiropraktor. men jeg syns det er spesielt at det skulle ha vært no låsninger da det hovedsakelig kommer i forbindelse med mensen. (bortsett fra denne siste gangen da...) Men som du sier; i og med at det kommer sterkere smerter da jeg skyver fra med beinet virker det som det er no muskulært e.l ja. ikke lett å bli klok på dette "understellet" ;) veldig ubehagelig hvertfall :(

Skrevet

Jeg vet at hos meg selv så blir jeg alltid mye mer løs i alle leddbånd i forbindelse med mensen, og da kan jeg også få smerter som jeg aldri har ellers. Hormonene gjør mye rart med kroppen vår :)

Når det "skjer" mer i underlivet som under mensen vil du også være mer utsatt, spesielt hvis den muskelen jeg tenker på er stram. Da vil den være tykkere i omkrets, annet bindevev er gjerne litt "hovent", og i tillegg kommer tarmene også. Alt i alt så blir det mindre plass og ting ligger og presser på hverandre og kan gi smerter.

En del med veldig plagsomme smerter unner samleie kan faktisk "bare" ha en stiv muskel!

Håper du finner ut av det. En kiropraktor kan jo også henvise deg videre hvis han eller hun mener det er nødvendig.

Skrevet

Tusen takk for nok et bra svar fysio!!! :-D jeg er meget takknemlig for at noen faktisk svarer ordentlig selv om dette er et anonymforum. jeg ble veldig mye klokere av svaret ditt! tusen takk! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...