Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Noen her med barn som har hatt det? Min jente på snart 3 fikk feber på tirsdag, den var helt over igår. Idag oppdaget jeg masse prikker oppå hendene hennes, og på leggene.. samt et utslett på innsiden av låret. De i bhg sa at munn og håndsyke går hvert år i bhg, så regner med det e rdet hun har.. Men, skal jeg smøre på noe, eller går prikkene vekk av seg selv? Noen legebehandling er vel ikke nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Jeg og datteren min fikk begge litt utstående prikker med en rød ring rundt på innsiden av hendene og under føttene samt et par blemmer inne i munnen, mest under tunga. Vi kontaktet lege, men fikk ikke medisiner. Gikk over av seg selv etter et par dager. Datteren min fikk litt feber, og selv følte jeg meg som om jeg hadde påbegynnende inflkuensa.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Ok, takk Har ikke oppdaget blemmer inni munnen hennes, kun på kroppen! Hun spiser helt normalt.. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Datteren min hadde dette ved 1 års alder, og hun fikk masse blemmer inni hendene, på føttene og masse inni munnen. Hun klarte omtrent ikke få i seg mat, så dette er noe ubehagelige greier. Det er kun blemmer disse stedene, dersom det er det hun har.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Mini har det nå, han er 15 mnd. Han har kun i og rundt munnen - trolig værste plassen. Jeg synes sååååå synd i han, han har kjempevondt. Hadde moderat feber på søndag kveld men jeg skjønte ikke hva det var for den gikk over til mandag. Tirsdag morgen hadde han et par prikker rundt munnen. Jeg trodde han hadde blitt stukket, men det var denne munn hånd og fotsyken. Han har store smerter, natten i går var grusom, og regner med denne blir omtrent likens. Gir han smertestillende samt en gele man kan smøre på munnpartiet og tunga. Vet ikke om dette virker da. Har kjøpt energidrikker som erstatter 1 måltid på apoteket og så får han youghurt med grøt (pulvergrøt). Litt grøt og masse youghurt, eneste han eter. Til kvelds laget jeg grøt på energidrikken og blandet med masse youghurt. Han eter lite, har veldig vondt og sover kjempedårlig. Fæle greier - og selvsagt må han være syk de ukene mannen min er borte på jobb.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Datteren min fikk det da hun var 5mnd. Fikk først blemmer i munnen/svalg, så pripper på føttene og hender. Ble innlagt på sykehuset for sondeernæring, klarte ikke å svelge. Virusinfeksjon. Så ingen medisiner. Bare febernedsettende og nok vann/næring. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Vi hadde en runde for en mnd siden. Stikk på apoteket og spør etter noe du kan smøre på. Det tar bort en del av smerten!! Også må du passe på så det ikke går brennkopper i sårene. Vi smurte først en periode med en salve som var lokalbedøvende, og når det hadde blitt til sår smurte vi må en betennelsesdempende salve på de største sårene. Håper dere slipper unna de verste i munnen, det gjorde vi. Hun hadde på armer, bein og rundt munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå