Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Altså datteren min blir 3år i oktober. Kjøpe ski til jul?? Og evt hvilke??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Ja tilig krøkes som god krok skal bli! mange fine pakker med alt i,ski skisko og staver.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Vi begynte med ski når gutten var ca 16 mnd. da var det vanlige smørefrie langrennski.. Han gikk alle skirenna den vintern og har gjort det siden, artig vinteraktivitet for store og små vi er usikre om vi kjøper nye ski i år eller bruker de han har, han har jo ikke vokst noe særlig, akkurat fylt 3 år, går fint ann og bruke de selv om skiene er litt korte, sko kjøper vi nye hver vinter da de blir fort slitt når de brukes ofte og blir da veldig kalde:/
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Kjøp langrennski. slalom er ikke anbefalt for de er 4 år også senskader i rygg og knær.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Ja, det blir langrennski selvfølgelig. takk for råd..da blir det ikke "leke" ski allefall. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 3 år er en fin alder å starte. Jeg hadde mange fine skiturer i fjor vinter med min datter som fylte 3 år i september i fjor. Hun ble veldig flink og på slutten av vinteren deltok hun i hopprenn og vi hadde det kjempemorsomt. Tips: -La skia være korte (rekke henne til armhulen). -Korte små skiturer med masse ros og oppmuntring! Jeg tror snuppas første skiturer var på cirka 50 meter. -La henne gjerne gå uten staver i begynnelsen, mange barn foretrekker det. -Du kan kjøpe en liten ball og legge foran skituppen hennes og la henne skyve ballen fremover med skituppen (fungerer bare i oppkjørte løyper da).
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 God idè Barna våre har alle startet vinteren de var 2 år. Bare la hun få lov å ta det i sitt tempo så skal du se at det går bra:)
Ugl@ Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Går fint ja, mine har begynt med langrenn mellom 2-3års alderen alle :-) Tidlig krøkes heter det jo, og så sies det jo at vi normenn er født med ski på beina..hehe... ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Glemte og si at det viktigste er faktisk skoa, at de er stive og støtter godt oppover anklene.. slik at hun klarer og holde seg oppe og ikke detter og vrikker foten/kneet ovs.. skoa har mye og si når de er så småe:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Det finnes mange greie skipakker å få kjøpt, eventuelt kjøpe brukt. Vi hadde sånne som man bare bruker vanlige sko i første året (da hun fylte 2), men det året hun fylte 3, fikk hun ordentlige ski og skisko. Det er mye bedre å bruke
Gjest sug lut Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Absolutt. Kjøp sånne som ikke krever skistøvler, men hvor du kan sette foten m vanlig støvel oppi og feste med reimer - det er ikke lenge av gangen hun vil ha dem på i starten og vanlige vinterstøvler er både varmere og bedre å gå i.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Jeg har ei som ELSKER langrenn Hun har hatt ski siden hun var mulig å ha på ski Og jeg har lært meg å smøre ski, for det er alfa og omega ang ski til små(og alle andre). Jeg har lært det, og lært mitt barn å elske langrenn Jeg hater langrenn selv, men ville ikke overføre det til barna. Så jeg har selv utstyr, og alt ligger i å lære seg å smøre etter forholdene! Liker det litt bedre nå enn da jeg var ung..... Så om du kjøper, så ikke glem å kunne smøre som du må og skal. Det er alt når det kommer til langrenn. Vil du ikke lære dette, så anbefaler jeg akebrett..... Smørefrie ski er et helvete i seg selv. Det var blant annet det jeg vokste opp med, fordi mine foreldre ikke kunne smøre ski. Jeg HATET langrenn i hele min barndom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå