Gå til innhold

Vil jeg ha krav på forlenget overgangsstønad?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på avklaringspenger.Og har ikke vært i noen tiltak eller jobb på mange år.Nå har jeg kontaktet nav og skal starte på nordic acadami.For å finne ut hva jeg skal jobbe med eller om jeg skal ta litt utdannelse.jeg vil ikke klare å gå på skole eller jobbe fem dager i uken.kanskje bare en to eller tre dager.maks.Vil jeg ha krav på forlenget overgangsstønad da?Guttungen fyller snart tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du spør om jeg, skal du søke forlenget overgangsstønad eller forlenget arbeidsavklaringspenger?

 

Kriteriene for å få forlenget er vel for begge to at du kan dokumentere at du mest sannsynlig vil komme i jobb etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du OS og AAP samtidigt? Tror du bare må klare deg på AAP når du har hatt OS i 3 år: Kunne jo tenkt på det når ungen var 1 år så hadde du jo hatt 2 år på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arbeidsavklaringspenger har jeg.Innvilget i flere år,grunnet sykdom..Lurte på om det var mulig å få overgnagsstønad litt lenger hvis jeg jobber litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Man kan få utvidet os enten for et 4.år når man studerer eller i 6mnd. i påvente av jobb.

Utover det så får man ikke utvidet os.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo arbeidavklaringspenger, du kan jobbe utenom med de, men da får du mindre penger fra Nav.

 

Virker som du vil ha arbeidsavklaringspenger og OS og jobbe. Få deg ein jobb så kan du forsørge deg selv for det virker som du er frisk nok til å få deg en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...