Gå til innhold

Terminberegning


<3Mai 08<3Mai12<3

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på dette med terminberegning. Første dag i siste mens var søndag 21.aug. Også sies det at et svangerskap er 40 uker. Da kommer jeg til Søndag 27.mai 2012. Terminberegningen her inne og på babyverden sier tirsdag 29.Mai2012. Er jeg ikke da 40+2? Og fastlegen min regnet seg frem til lørdag 2.Juni2012 på det hjulet hun bruker. Men da er jeg ut ifra mine beregninger 40+6.

Vet den "endelige" termin skal beregnes ut ifra UL termin, men siden jeg har fått så mang forskjellige beregninger, ble jeg bare nyskjerrig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Samme som meg!!:) Har tatt og sjekket flere steder og kommet frem til at 29 mai er riktig. Hvis du vet når du hadde eggløsning så er det enda mer sikkert. Jeg hadde eggløsning 5 eller 6 sept (pga målinger jeg tok) og termindatoen blir da endret til 28 mai istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste mens 19. august og eggløsning 2. september. Får beregnet termin 27. mai her inne, men har også fått 25, mai andre steder. Ligger fasiten på lengde på menstruasjonssyklus siden vi får termin ganske likt, men hadde eggløsning med 3-4 dagers mellomrom?

Er spent på hva ul kommer til å si om termin siden jeg er 99,9% sikker på tidspunkt for eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste mens 19. august og eggløsning 2. september. Får beregnet termin 27. mai her inne, men har også fått 25, mai andre steder. Ligger fasiten på lengde på menstruasjonssyklus siden vi får termin ganske likt, men hadde eggløsning med 3-4 dagers mellomrom?

Er spent på hva ul kommer til å si om termin siden jeg er 99,9% sikker på tidspunkt for eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vet ca nøyaktig, da jeg har tatt eggdonasjon...i utlandet. innsett for meg var 31 august. men da var embryoene 5 dager gamle. De ble befruktet med mannen min sin sperm den 26 august. så regner de fra donors mens syklus og hos hun var det 13 august.. jeg fikk beskjed om å ta hcg blodtest på dag 13 altså 13/9 og den var positiv :-)så de har gitt meg termin 23 mai... høres dette riktig ut da for dere ? 19 uker i dette året og 21 uker i år 2012 da blir det 40 uker, men da kommer jeg frem til uken der 23 mai er.. men det er på en onsdag.. mens jeg regner mine uker på lørdager.. men jeg må jo bare tro på at denne datoen de har regnet ut stemmer. Altså 23 Mai.. blir vi kloke av dette? jeg er 9+2 og på min side her sier det at jeg 10 uker ... iallefall gleder meg veldig til 12 uker nå og kan puste litt mere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et svangerskap beregnes som 40 uker og 2 dager, så da stemmer det med siste mens 21. august og termin 29. mai. Jeg hadde siste mens 18. august og termin 26. mai, så det stemmer jo med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...