Gå til innhold

Kyssesyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det?

hvordan er det?

Får svar om 10 dager om jeg har det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er utslitt.. den føsrte tiden har du halsvondt... saa du nesten ikke klarer aa drikke, feber.. skikkelig influensa følelse.. hoster...

saa naar det gaar over, er du bare helt utmattet!

Skrevet

Om 10 dager? Fikk svar samme dagen, jeg. Det er mange år siden nå da, jeg fikk først et helt ekstrem vond halsinfeksjon, den lot seg ikke behandle med antibiotika og jeg ble verre, klarte knapt å svelge mitt eget spytt, ikke spise, ikke drikke, jeg hadde høy feber, nese, ører og bihuler var helt tette, hadde vondt i hele kroppen og øm i bukpartiet(milten påvirkes) Hadde masse hvitt puss i halsen, så da legen på sykehuset kikka på meg visste han med èn gang hva jeg hadde. En prøve fra halsen bekrefta det. Ble lagt inn på sykehuset og lå ei hel uke.

Det tok flere måneder før jeg følte meg helt på topp igjen, fikk ikke trene eller noe på veldig veldig lenge.

Nå blir folk ramma med ulik grad av det, jeg var vel litt ekstra uheldig, vil jeg tro.

Skrevet

Om ti dager ja... Måtte sende prøvene 2 timer unna her...

Men om det så er så farlig som legen sa, så hvorfor la det gå 10 dager ? :o

Skrevet

Farlig og farlig. Så lenge du holder deg i ro og får i deg drikke og litt næring er du ikke akkurat dødssjuk.

Grunnen til sykehusinnleggelsen min var at jeg ikke fikk i meg noe som helst, så måtte få intravenøst.

Grunnen til at man skal ta det med ro er at indre organer kan hovne opp, særlig milten, og i verst tenkelig tilfelle kan den sprekke. For de fleste oppleved det kun som en litt ekstra tøff og seig halsbetennelse, med medfølgende slapphet og litt redusert form i noen måneder etter.

Skrevet

Skjønner..

Men er det noen måte å "bedøve" smertene litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...