Gå til innhold

Dere som fridde til mennene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen med mannen før dere fridde, hvilket svar fikk dere, og hvordan fridde dere?

Er veldig nysgjerrig. Har samboer som er FOR ekteskap, sier at han ikke skjønner hvorfor folk som har vært sammen i så og så mange år ikke gifter seg osv. Og ønsker å ha mulighet for å fri selv hvis det "drar ut". Problemstillingen er ikke aktuell før om et års/et par års tid, men vil gjerne høre erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi haddevært sammen i 2 år, fått første barnet vårt (ungen var 4 månder). Det på en måte bare datt ut av meg under en kosekveld, hadde krøpet inn i armkroken hans for å se film sammen med han, da jeg ut av det blå bare blir sittende å stirre på han, han så på meg og lurte på hva det var, og jeg sa bare "vil du gifte deg med meg?", han stor smilte, sa jeg måtte vente 3 sek, løp ut i gangen til jobbsekken sin, og kom tilbake med ringer :) Han hadde vist planer om å fri dagen etter :-D hehe

Skrevet

Vi hadde vært sammen i.. hmm...drøye 2 år da jeg fridde? Jeg er ikke så sikker, men vi giftet oss i alle fall da tulla vår var 2 år, og da hadde vi vært sammen i 3,5 år. Jeg fridde den 29. februar, husker jeg, det er jo en gammel skikk at kvinner kan fri den dagen...

Mannen min ville nok ha mer på stell før han fridde, blant annet ringer. Mens jeg... vel, jeg ville ikke vente lenger. Dessuten hadde jeg lyst til å ta initiativ til noe på en måte som jeg aldri hadde gjort før. Jeg hadde ikke råd til å kjøpe ringer, men jeg gikk ned på kne en kveld og spurte. Jeg fortalte hvor mye han betydde for meg og sa litt om hvorfor det var viktig for meg å fri. Og at jeg ville feire forholdet vårt med familie og venner. Og så spurte jeg om han ville gifte seg med meg. Rett og slett. Og han sa JA!

Vi giftet oss på tinghuset, men lagde en fin seremoni utav det, med levende musikk og greier og greier. Kommer aldri til å glemme det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...