Gå til innhold

Barnehage og dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd jeg:) Jeg fikk barn i januar og skulle derfor hatt barnehage-plass nå på nyåret. Det ser det ut som om jeg bare kan glemme (hadde vel egentlig ikke regnet med noe annet).

Så lurer derfor på å "melde meg ut" av ventelista og satse på dagmammaen jeg har vært i kontakt med, ha frøkna der frem til sommeren, la henne ha en lang og god sommerferie sammen med pappaen og starte i bhg i august neste år. Det er vel bedre enn at hun plutselig får plass midt på våren og må rives opp fra dagmammaen som hun da har blitt trygg på? Jeg skal være hjemme med henne til hun fyller akkuratt et år, tar da ut all ferie. Og skulle så gjerne gått i ulønnet, men det går rett og slett ikke:/

Men for gi henne kortere uker, tenker vi på en løsning der pappaen tar permisjon hver mandag, så ha henne tre fulle dager hos dagmamma, så kort dag på fredager da pappaen slutter tidlig på jobb.

Er det beste med den type kontiunitet, eller bør deles opp sånn at hun heller har fridagen midt i uka? Blir det dumt at hun får langhelg hver uke sånn at hun glemmer rutiner og dagmamma?

Takknemlig for råd fra kloke damer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene, tenk å sende bort ettåringen sin!! Alle klarer å være hjemme bare man vil det nok og prioriterer riktig.

Skrevet

Faktisk er det bedre for de om de kan få begynne før sommerferien. Da er de innkjørt når august kommer og alle de andre skal begynne.

Ta dagmammaen, men stå på venteliste om en ledig plass dukker opp.

Skrevet

Ta deg en bolle 14:29!

Ikke alle har muligheten til å være hjemme!

Skrevet

Ville stått på venteliste.

Nå føler jeg meg tryggere på bhg enn dagmammaer også da.

Skrevet

Takk for svar! Føler meg også i utgangspunktet tryggere på dagmamma, hadde det vært en fremmed hadde det vært uaktuelt, da måtte jeg finne på noe annet lurt. Men heldigvis en dame jeg kjenner veldig godt og er trygg på.

Skrevet

De fleste bhg her ble pålagt å ta inn alle i høst, ikke inntak i januar.

Stå på lista, er du heldig får du plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...