Gå til innhold

September månde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt masse penger i klær til barna. Har kjøpt regntøy 499 kr, regntøy 200 kr, vinterdress 399 kr, viking thermo 359 kr, høst sko 479 kr, vintersko og sorel 699 kr, ull og luer. Brukt masse penger. Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det går jo fort litt når det er sesongskifte.. min har bursdag i august, så vi er alltid heldige og får masse penger/ klær da.. men må jo ha litt i tillegg.. synes du hadde fått mye for en billig penge jeg.. men mange små beløp blir jo mye i helhet :)

Skrevet

Ja, blir litt. Ja, har vært heldig i henhold til tilbud og det så måte bare. :) Godt å ha bursdag rundt denne tiden og kan ønske litt utstyr da.

Skrevet

oh, jeg skal til byen å bruke penger på mandag.. vintern er dyr! men heldigvis så har elste gutten min bursdag i september, så han har fått mass ullundertøy å luer etc. :)

Skrevet

Har faktisk ikke kjøpt en eneste ting til gutten min denne mnd, men må nok til å handle vinterdress og sko, og litt fler varme ulltrøyer i oktober. Blir dyrt. Huff, men men.

Har brukt masse penger på meg selv denne mnd da. Faktisk svimlende 15000kr. Gikk til skolepenger og bøker da, men merker at man må betale av egen lomme og ikke får stipend ja.

Skrevet

Har 4 barn jeg, så det går noen penger ja...

Har kjøpt Viking gore-tex til 3 av dem, Ecco til siste.

Ny jakke til en av dem, 700kr

Litt nye hansker, superundertøy, luer, buffer, pannebånd, vanter osv.

Men har vært litt flink også da, arver en del i tillegg til at jeg prøver kjøpe på salg utenom sesong. Kjøpte en vinterdress fra Stormberg i mai, den var satt ned fra 1300 kr til 500 kr :)

Kjøpte en vinterjakke helt på slutten av sesongen i fjor, den var satt ned fra 800 til 400 kr.

Kjøpte også 3 eller 4 skibukser på slutten av sesongen i fjor på halv pris.

Har det meste på plass til vinteren nå, de to siste ullbuksene til barnehagebarna er i strikkepinnene akkurat nå :)

Skrevet

ikke enda.

Men det kommer, tipper jeg til helga!

Vi skal prøve å finne en måte å ikke kjøpe alt nytt på - for det er så sjukt dyrt (ikke fattige - men trenger ikke bruke mer enn strengt tatt nødvendig).

Noe tar vi fra kjelleren fra førstemann tenker jeg, selv om det er 6-7 år gammelt :-)

Ellers tenker jeg sjekke om venner har noen klær som er for små til deres som kan lånes.

Resterende må kjøpes.

Vil oppfordre alle i å hjelpe hverandre med å dele klær som barna vokser ut av og kjøpe minst mulig nytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...