Gå til innhold

Dere som lager alt mat fra bunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det dere lager fra bunnen av?

Lager dere f.eks ostesnitsel fra bunnen også?

Kverner dere kjøttdeig selv?

Og hvordan har dere tid til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttdeig er det nok ikke mange som lager fra bunnen.. Men kjøttkaker, fiskekaker og sånn fra bunnen... Snitzel kan man lage ved å panere svine eller kyllingfilet som man banker litt flat, det er ikke vanskelig. Kan jo også ta litt parmesan i smulene og for å få litt cheesy smak..

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å lage ting fra bunnen, men vi har nå begynt å lære oss en og en ting.

Så det jeg/vi nå lager fra bunnen er:

Lasagne

Potetmos

Kålstuing

Omelett, tjihi.

Kjøttsuppe

Hamburgerbrød

Har planer om å lage egen karbonadedeig og kjøttdeig, men enn så lenge blir det med å lage kjøttkaker og hamburgere fra bunnen av kjøpt deig.

Huff, det var ikke mye, men jeg jobber som sakt med saken.

Skrevet

Jeg får hjem hele slakt av lam og hjort/rådyr. Elg i store biter til videre partering og om mulig halv gris /kvart okse.

Ikke alt på en gang, selvfølgelig.

Jeg er ikke religiøs på dette, hender at jeg kjøper ferdig partert i butikk, men det er sjelden. Det andre er billigere, bedre, og jeg får det slik jeg vil.

det tar faktisk ikke så mye tid, tror det er mer en vane enn at det skulle være så fryktelig tidkrevende.

Har kjøpt meg en skikkelig kjøttkvern til å lage kjøttdeig på.

Ostesnitzel lages selvfølgelig fra bunnen, det smaker mye bedre. Forresten lager jeg oftere vannlig snitzel uten ost.

Fiskekaker lager jeg fra bunnen, men kjøper fiskeboller på boks: Synes de smaker bedre enn mine egne.

Gryteretter lages fra bunnen uten posesøl..... Men det hender at jeg bruker en posesaus i nøden. Ikke så veldig ofte.

Tomatsuppe synes jeg smaker bedre fra pose enn egenprodusert, men alle andre supper lager vi selv.

Nåja. Igjen: Jeg er ikke fanatisk, men der imot liker jeg å lage mat.

Skrevet