Gå til innhold

Første tegn på svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det vanligste første tegnet på svangerskapsforgiftning er? Jordmoren nevnte det for meg ved forrige kontroll (hadde litt høyere BT enn sist), så da har jeg ikke klart å la vær å tenke på det....Jordmoren mente jeg ikke var i faresonen, så er jo ingen fare, men likevel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da jeg fikk svangerskapsforgiftning var jeg generelt annerledes enn før. Jeg husker at jeg hadde tre dager der jeg tenkte " Jeg føler meg så rar" Mye mer vondt i kroppen, og spesielt på toppen av magen. Det var vondt å sitte i sofaen. Jeg klarte ikke å slappe av lenger. Den tredje dagen gikk jeg til jordmor og blodtrykket var steget litt. Men blodtrykket er ikke hovedvarseltegnet. Jeg hadde også +3 på proteiner. Proteiner i urinen er varseltegn.

Jordmor sjekket meg, og sendte meg rett til Haukeland. Og takk GUD for at hun gjorde det. To timer etterpå fikk jeg sterk kvalme, alvorlige synsforstyrrelser, høyere blodtrykk og generelt veldig dårlig. Innlagt og satt igang samme kveld naturlig nok!

Bare senk skuldrene du! Blodtrykket både faller og stiger iløpet av svangerskapet, uten at det trenger å bety noe.

Skrevet

Dette begynte rett rundt termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...